Meglepődve tapasztalhatták az iOS-es Netflixet appot használók, hogy váratlanul eltűnt egy fontos funkció az alkalmazásból. A Netflix magyarázkodik, sokan viszont az Apple TV+ szolgáltatás megjelenésével magyarázzák a szokatlan lépést.
Miután jó pár iPhone- és iPad használó panaszkodott arról, hogy nem tudja használni Netflix appjában az AirPlayt (ez a funkció teszi lehetővé, hogy videót lehessen küldeni az iOS-es eszközből az Apple TV-re), a Netflix támogatói oldalán közölte, hogy iOS-es alkalmazása mostantól nem támogatja az Apple vezeték nélküli streaming funkcióját, méghozzá „technikai korlátok” miatt – írja a MacRumors.
A Netflix még 2013-ban adta hozzá az AirPlay-támogatást az iOS-es alkalmazáshoz, a funkció tehát már évek óta elérhető, éppen ezért nem világos, milyen „technikai korlátok” adódtak az elmúlt időszakban, ami miatt a Netflixnek meg kellett hoznia ezt a döntést. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy egy ilyen korlátozás ugyan bosszantó, de kikerülhető: az Apple TV tulajdonosai ugyanis a készülékükre is letölthetik a Netflix alkalmazását, és így gond nélkül streamelhetnek.
Ezzel együtt annyira nagy volt a felháborodás, hogy a Netflix kénytelen volt kissé bővebben magyarázkodni. Szóvivőjük elmondta a The Verge-nek, hogy a fő ok az, hogy az AirPlay 2-nek nincsen digitális azonosítója, és egyre növekvő számú, az AirPlay 2-t támogató eszközről streameltek. A Netflix nem tudja megkülönböztetni ezeket az eszközöket, így nem áll módjában felmérni, hogy milyen minőségben streamelnek a felhasználók, azaz javítani sem tud (amennyiben erre szükség lenne).
A változás a Netflix szerint tehát azt biztosítja, hogy a streamek megfelelő minőségűek legyenek, azonban az időzítés kissé gyanús. Nemrégiben jelentette be ugyanis az Apple új streaming-szolgáltatását, az Apple TV+-t, amelyben nincsen benne a Netflix, így komoly konkurenciái egymásnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.