Korábban is kísérletezett már a Boeing a repülőgép szárnyainak újragondolásával, de a mostani megoldásuk minden korábbin túltesz.
Azzal, hogy a repülés ma már viszonylag olcsó és széles tömegek számára is elérhető közlekedési formává vált, jelentős mértékben terheli a környezetet. Éppen ezért komoly szükség van arra, hogy a repülőgépeket a jelenleginél modernebbre és a természetre kevésbé ártalmasra cseréljék le. Erre nemrég találtak ki egy új megoldást a Boeingnél.
A világ egyik legnagyobb repülőgépgyártó vállalata egy újfajta nemrég egy újfajta szárny koncepcióját dolgozta ki, amely segíthet kizöldíteni a légi közlekedést. Az elképzelésük az úgynevezett transzonikus merevített szárny (Transonic Truss-Braced Wing, TTBW) elvén alapul, amely magasabb és gyorsabb repülést ígér, mint a korábbi TTBW-koncepciók.
A fejlesztők szerint a szerkezet légellenállása rendkívül alacsony, így a gép képes akár a hangsebesség 0,8-szeresével, vagyis nagyjából 987 km/h-val is haladni. A szárny fesztávolsága közel 52 méter. Ahhoz, hogy ez a hosszúság ne jelentsen problémát, a szárnyakat alulról támasztották meg.
A korábbi TTBW-koncepciókat a hangsebesség 0,7-0,75-szörösére lőtték be (863-925 km/h-ra). Ezt sikerült a "dúc" formájának, valamint a szárnyak szögének módosításával úgy optimalizálni, hogy a korábbinál hatékonyabb lett a végeredmény. A koncepciót végül a NASA Ames Kutatóközpontjában tolták be a szélcsatornába, hogy leteszteljék azt működés közben.
Hogy a fejlesztés mikor jelenik meg a mindennapokban használt repülőgépeken, egyelőre nem tudni.
[Amit csak kevesen tudnak: miért mindig bal oldalon szállunk be a repülőbe?]
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.