Szó szerint látványos változtatással hívja fel a figyelmet a női esélyegyenlőség fontosságára a Vodafone Magyarország: a nemzetközi nőnap alkalmából budapesti székházán a nőnemet szimbolizáló piktogramra cserélte vállalati logóját. A vállalat egy új célt is kitűzött: 2025-re a legjobb munkahellyé szeretne válni a nők számára.
A Grant Thornton 2017-es, Women in Business című kutatása arra jutott, hogy az Európai Unióban a felsővezetők csupán 26 százaléka nő, a vállalkozások 36 százalékánál pedig egyáltalán nincs nő a vezetőségben. Noha tapasztalható változás, a nők aránya még mindig jóval alacsonyabb a vezetői pozíciókban – emlékeztet a Vodafone, kiemelve azt, hogy a szolgáltató hazai vállalatában a vezérigazgatót is beleértve a nyolctagú menedzsment fele nő. A cég szerint ez átlagon felüli a hazai viszonyokat tekintve, különösen egy technológiai vállalat esetében, ahol uniós adatok szerint az ezen a területen dolgozók mindössze 17 százaléka nő, vezető pozíciókban pedig csupán 19 százalék ez az arány.
A világszerte 38 ezer nőt foglalkoztató Vodafone a pénteki nőnap apropóján közölte: rövid távú céljai között szerepel, hogy a középvezetőik legalább 30 százaléka nő legyen globális szinten. A vállalat szerint egyik nagy akadálya az, hogy a nők családalapítás kapcsán – akár életükben többször is – hosszabb időre megszakítják karrierjüket, így számukra kihívást jelenthet a munkába való visszatérés. A cég ennek érdekében tréningekkel, valamint rugalmas és részmunkaidős lehetőségekkel segíti a hosszabb idejű karrierszünetet tartott, korábban vezetőként dolgozó vagy vezetői potenciállal rendelkező női munkavállalókat. Idéntől pedig a tartós távolléten lévő munkatársak – akik jellemzően a szülési szabadságot igénybe vevő kismamák – két évig megtarthatják ingyenes dolgozói előfizetésüket és a készüléküket.
Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója azt is elmondta, globális céljuk, hogy 2025-re elnyerjék a legjobb női munkahely címet. Az anyavállalatot, a brit Vodafone-t a The Times tavaly beválasztotta az 50 legjobb női munkahelyet bemutató – rangsorolás nélküli – listájára.
A magyarországi vezérigazgató hangsúlyozta: ez nem a férfiakkal szembeni negatív megkülönböztetést jelenti, hiszen minden program és lehetőség ugyanúgy vonatkozik férfiakra, mint nőkre.
A szolgáltató célkitűzéseit szimbolizáló, nőiesített logó március első hetében végig látható lesz a budapesti Vodafone-székház Duna felőli oldalán.
Ha máskor is tudni szeretne a magyar mobilszolgáltatókkal kapcsolatos hírekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.