A Telenor idén ötödik éve futó HiperSuli digitális oktatási programja mostantól az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) által akkreditált tanárképzés formájában érhető el minden pedagógus számára. A képzésben részt vevők a HiperSuli eddigi összegyűlt pedagógiai tapasztalataira épülő módszertanokat sajátíthatják el, így a digitális eszközöket és az internet használatát napjaink valós igényeire építve emelhetik be tanári munkájukba. A képzés teljesítéséért 30 kreditpont jár.
A 2015-ben indított HiperSuli első évben az eszköz- és mobilinternet-ellátottságra fókuszált. De a tanárok digitális kompetenciájának fontosságát felismerve a program fő hangsúlya rövid időn belül a pedagógusok ezen képességeinek fejlesztésére tevődött át. Olyannyira, hogy a 20 intézményben működő program tapasztalatait összegyűjtve a Telenor akkreditált tanárképzési tervet nyújtott be az Emberi Erőforrások Minisztériumának. A „HiperSuli digitális módszertani képzés” programot 2019 januárjában az Oktatási Hivatal jóváhagyta, amivel megnyílt a lehetőség a hivatalos, akkreditált tanárképzések előtt is bármely pedagógus számára.
A mobilszolgáltató közlése szerint a képzés a miértekre és hogyanokra kíván választ adni: miért jó, miért nem jó a digitális eszköz az oktatásban; hogyan tudjuk úgy bevonni az eszközöket, hogy azok a diákok előnyére váljanak; hogyan tudjuk segíteni a diákok megértését, tanulását ezekkel az eszközökkel; milyen módszertannal érdemes ezeket bevonni a különböző témájú tanórákba, és mikor nem érdemes ezeket használni? A képzés célja, hogy a tanárok a sikeres teljesítést követően magabiztosabban mozogjanak a tanteremben digitális eszközök között is, képesek legyenek a meglévő digitális eszközöket – akár iskolai eszközök, akár a diákok saját eszközei – integrálni a tanóráikba, ezzel is segítve a gyerekeknek a felkészülést.
A program 3x10, összesen 30 órás, amit 3 napra elosztva tartanak a HiperSuli szakemberei. Az első, márciusi képzésre már lehet jelentkezni.
Az iskolai mobilhasználat kérdése egyébként már régóta vita tárgyát képezi. A megítélés sem a tanárok, sem a szülők között, sem a közvélemény szerint nem egységes. Miközben nagyon sokan körberajongták a Facebookon az osztálytermi "központi telefontartó" bevezetésének ötletét, ráadásul olyan olvasói véleményeket is kaptunk, melyek szerint lényegében ki kell verni a diákok kezéből a mobilokat, sok olyan szakember is van, aki szerint nemhogy tiltani vagy eltűrni, kifejezetten támogatni kellene a diákok órai telefonhasználatát, mert az végül a társadalom előnyére válna.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.