A repülők által okozott zajszennyezéssel indokolja Budapest főpolgármestere, miért akar az éjszaka minél nagyobb részében minden gépet elterelni a Liszt Ferenc repülőtérnek még a környékéről is.
A Közfejlesztések Tanácsának csütörtöki ülésén az egyik legfontosabb kérdés volt a repülőgépek okozta zajszennyezés kezelése. Tarlós István el akarja érni, hogy éjszakai repülési tilalmat vezessenek be a Liszt Ferenc repülőtéren – nyilatkozta a főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.
A budapesti városvezető legfeljebb egy éven belül meg szeretné valósítani, hogy legyen teljes repülési tilalom éjfél és hajnali 5 között.
Változtassanak a berepülési útvonalon, a zajszennyezést pedig másképp mérjék, és az ellenőrzést vegye át a közlekedési hatóság.
Az AIRportal repülésügyi szakoldal emlékeztet: a budapesti repülőtér forgalmának újraszabályozását már az ombudsman is követelte, mert álláspontja szerint az embereknek joguk van az egészséges környezethez, a repülőgépek miatti nagy zaj pedig egészségkárosodáshoz vezethet.
[Ezt látják a pilóták, amikor éjszaka szállnak le Budapesten – videó]
A szakoldal szerint az éjszakai repülési tilalom nagy érvágás lenne a Ferihegyen állomásozó diszkont légitársaságoknak, mert menetrendjüket a nap egy szűkebb időszakába kellene tervezni, hogy az esetleges késések esetén is visszaérjenek gépeik az utolsó járatról az esti (éjfél körüli) zárás előtt. Tarlós István ezzel kapcsolatban a Kossuth Rádiónak azt mondta, a fapados társaságokat eleve egy másik, Budapesttől távolabbi repülőtérre kellene "elpakolni".
A zajszennyezés minden repülőtér környékén nagy problémát jelent. A tudósok és aviatikai szakemberek hosszú idő óta próbálnak valamilyen megoldással előállni. A NASA-nál nemrég kitalálták, hogyan lehetne lehalkítani az utasszállító gépeket, a tavaly nyári tesztek szerint a módszerrel 70 százalékkal halkíthatók a repülők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.