Tech hvg.hu 2019. február. 15. 15:33

Hasznos dologgal újított a CIB Bank, az online vásárlásoknál lesz jó

Március 1-től a CIB Bank (is) bevezeti az internetes vásárlást megerősítő kód (3D Secure) használatát. A szolgáltatás az online kártyás fizetéseket teszi még biztonságosabbá.

Kétfaktoros azonosítást vezet be az online bankkártyás tranzakcióknál a CIB Bank – közölte a pénzintézet. Március 1-től a megszokott kártya adatok (vagyis a név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) mellett egy egyszer használatos kódot is meg kell adnia azoknak az ügyfeleknek, akik olyan internetes kereskedőtől vásárolnak, amely alkalmazza a megerősítő kód használatát.

Amennyiben a 3D Secure szolgáltatás kötelező az adott online shopban, úgy a tranzakció és a vásárlás kizárólag a helyes kód megadásával lehet sikeres. Utóbbit a telefonra érkező SMS-ben vagy a bank mobilalkalmazásán keresztül érkező üzenetben kapja meg az ügyfél.

CIB Bank

„Érdemes meggyőződnünk róla, hogy valóban azt a mobilszámot használjuk-e még, amelyet a bankban nyilvántartanak, különben előfordulhat, hogy nem érkezik meg a kód a készülékünkre” – hívták fel a figyelmet a bank szakértői. Hozzátették, hogy a kétfaktoros azonosítás néhány másodperccel meghosszabbíthatja ugyan a netes vásárlásra szánt időt, ám ezt bőven ellensúlyozza, hogy jelentősen megnöveli az internetes bankkártyahasználat biztonságát. A szolgáltatás díjmentes, a bank a megerősítő kódot tartalmazó üzenetekért sem számít fel díjat.

Az OTP Bank 2017 szeptemberében vezette be a Simple kártyát, amely segítségével már minden olyan felhasználó számára elérhetővé válik az érintéses mobilfizetési szolgáltatás, aki rendelkezik NFC-képes, minimum 4.4-es Android operációs rendszert futtató okostelefonnal és egy bankkártyával.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.