A tech vállalatok, és nem is csak azok, nem véletlen szeretik ugyanazokat a színeket használni logóikban.
Google, Chrome böngésző, Microsoft, eBay, Joomla tartalomkezelő-rendszer, AVG antivírus, PlayStation – a márkák logóiban egy dolog közös: piros, kék, zöld és sárga színekből állnak. Nem véletlenül, a színek ugyanis egy-egy érzelmet fejeznek ki, amivel hatni tudnak a fogyasztókra is. A piros fiatalságot és merészséget, a kék bizalmat és erőt, a zöld növekedést és egészséget, míg a sárga optimizmust és melegséget sugároz.
A színválasztás a cégek esetében rendkívül fontos, a vásárlók a legtöbb esetben ugyanis a logóval találkoznak először. Azok a cégek, amik több színt is használnak logóikban, a nyitottság, a sokszínűség és az optimizmus érzetét keltik, az emberben, ami végül pozitívan hat a fogyasztói márkára. A színválasztással a saját kvalistásait is meghatározza egy vállalat, ám kiválóan alkalmas a globális márka építésére is.
Egy sokszínű logó arra is alkalmas lehet, hogy a céget a globális márkák közé emelje. Ennek használata nyitottságot kölcsönöz a vállalatnak, ráadásul a különböz kultúrákban más és más jelentéssel bír egy-egy árnyalat. A piros színhez például Keleten szerencsét társítanak, míg nyugaton a meleg érzetét kelti. A zöld Írországban a hazát jelképezi, Indonéziában viszont a tilalom szimbóluma.
Nem utolsó sorban a színes logók segítenek a cégeknek, hogy kitűnjenek a többi közül. Bár a fekete-fehér logók – mint amilyen az Apple-nek vagy a The New York Timesnak van – eleganciát és megbízhatóságot sugároznak, addig a színesekre jobban odafigyelünk, ez pedig játékosságot, nyitottságot, közvetlenséget és kreativitást is fejleszt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.