Tech hvg.hu 2018. október. 20. 13:03

Tudja, hogy mi a közös a Google és a Microsoft logójában? És ha mellétesszük az eBayét is?

A tech vállalatok, és nem is csak azok, nem véletlen szeretik ugyanazokat a színeket használni logóikban.

Google, Chrome böngésző, Microsoft, eBay, Joomla tartalomkezelő-rendszer, AVG antivírus, PlayStation – a márkák logóiban egy dolog közös: piros, kék, zöld és sárga színekből állnak. Nem véletlenül, a színek ugyanis egy-egy érzelmet fejeznek ki, amivel hatni tudnak a fogyasztókra is. A piros fiatalságot és merészséget, a kék bizalmat és erőt, a zöld növekedést és egészséget, míg a sárga optimizmust és melegséget sugároz.

UX User Experience

A színválasztás a cégek esetében rendkívül fontos, a vásárlók a legtöbb esetben ugyanis a logóval találkoznak először. Azok a cégek, amik több színt is használnak logóikban, a nyitottság, a sokszínűség és az optimizmus érzetét keltik, az emberben, ami végül pozitívan hat a fogyasztói márkára. A színválasztással a saját kvalistásait is meghatározza egy vállalat, ám kiválóan alkalmas a globális márka építésére is.

Egy sokszínű logó arra is alkalmas lehet, hogy a céget a globális márkák közé emelje. Ennek használata nyitottságot kölcsönöz a vállalatnak, ráadásul a különböz kultúrákban más és más jelentéssel bír egy-egy árnyalat. A piros színhez például Keleten szerencsét társítanak, míg nyugaton a meleg érzetét kelti. A zöld Írországban a hazát jelképezi, Indonéziában viszont a tilalom szimbóluma.

UX User Experience

Nem utolsó sorban a színes logók segítenek a cégeknek, hogy kitűnjenek a többi közül. Bár a fekete-fehér logók – mint amilyen az Apple-nek vagy a The New York Timesnak van  – eleganciát és megbízhatóságot sugároznak, addig a színesekre jobban odafigyelünk, ez pedig játékosságot, nyitottságot, közvetlenséget és kreativitást is fejleszt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.