A digitális kocka nemcsak az 5G-ben, hanem a kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségeket is remekül demózza.
Ifjabb Rubik Ernő 1974-ben találta fel a róla elnevezett Rubik-kockát, mely az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ismertté és kedveltté vált. A háromdimenziós mechanikus logikai játék alapváltozata 3x3x3-as felépítésű, és oldalanként egy-egy, vagyis összesen hat színt vonultat fel. Mi azonban most egyszínű, fekete, illetve fekete Rubik-kockákat próbáltunk ki.
Ezekre a Nokia és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által közösen kifejlesztett high-tech kockákra a számítógép húzza rá a színeket, még pedig egy kiterjesztett valóság eszköz, a Microsoft Hololens segítségével. Ezt a valós és virtuális világ közötti határmezsgyét elmosó szemüveget egyszerűen csak fel kell venni, és a kezünkben tartott újfajta Rubik-kockán máris megjelennek a színek.
A 3D-nyomtatóval készített speciális kocka tele van szenzorokkal, így a számítógépes alkalmazás a rajta végrehajtott legapróbb mozdulatokat is érzékeli és ennek megfelelően változtat a virtuális térben megjelenített kocka kinézetén. Ilyen és ehhez hasonló esetekben kiemelten fontos a rövid válaszidő, ugyanis ha az általunk megejtett kockatekerés és annak virtuális kivetülése között sok idő telik el, az nemcsak illúzióromboló, hanem nagyon gyorsan hányingerkeltő is tud lenni egyben.
Az IoT eszközként viselkedő, beépített akkumulátoros kocka szélsebes és alacsony reakcióidejű 5G hálózaton keresztül kommunikál a rendszer többi elemével. Mint megtudtuk, a 20 milliszekundumos válaszidő már jónak mondható, de az 5G-ben rejlő lehetőségek maximális kiaknázásával akár bőven 10 milliszekundum alá is lecsökkenthető a válaszidő, és ezáltal tovább javítható a felhasználói élmény.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.