A világ néhány repülőterén már most is működik az utasok ellenőrzését és becsekkolást segítő biometrikus azonosítás, amellyel a British Airways is előszeretettel kísérletezik.
Az elkövetkező években fontos változások zajlanak majd a világ repülőterein, hiszen egyre többen csatlakoznak majd be az eddig ismert azonosítási módszereknél hatékonyabb, arcfelismerés tesztelésébe. A brit légitársaság, a British Airways egy ideje már kísérletezik vele, nemrég pedig számszerűsítették, mennyire hatékony: az orlandói reptéren elhelyezett két, speciális kapu a vállalat szerint az angliai Gatwickbe tartó járat
240 utasát mindössze 10 perc alatt képes leellenőrzni.
A beszállókártyát sem igénylő megoldás drámaian csökkenti a hagyományos ellenőrzési folyamatot, még egy akkora reptéren is, mint amilyen a Los Angeles-i. Ott 400 utassal példálóztak, akiket kevesebb, mint félóra, összesen 22 perc alatt szállítottak be a gépbe az azonosítással együtt.
A technológiát a cég egy korábbi közleménye szerint a John F. Kennedy nemzetközi, valamint Miami repülőterekre is kiterjeszti a British Airways, hogy még több tapasztalatot gyűjtsenek. A JFK-n viszont máshogy, nem az induló, hanem az érkező utasokat azonosítására használják majd. Ez azt jelenti, hogy landolás után sem személyazonosításra alkalmas dokumentumokat nem kell felmutatniuk az embereknek, sem pedig ujjlenyomat általi vizsgálatra nem kötelezik őket. Egyszerűen csak át kell haladniuk egy kapun, amely néhány pillanat alatt szkenneli az arcukat, probléma esetén pedig riaszt.
A biometrikus azonosítás iránt Dubaj, valamint további három társaság, a Delta Air Lines, a JetBlue és a Lufthansa is igen élénken érdeklődik. Ráadásul nem csupán a beszállás megkönnyítése miatt: Amerikában ezzel csíptek el egy szélhámost, amelyik az emberi ellenőrzésen ugyan átjutott, de a gépet már nem tudta átverni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.