Precíz munkatársból a szükségesnél talán eggyel kevesebb van, humorérzékből viszont bőségesen akad a hongkongi Cathay Pacific légitársaságnál.
Egy pontatlanul megadott név elég ahhoz, hogy ne engedjék fel az embert egy repülőjáratra. De vajon mi történik akkor, ha magán a gépen van elírva a név? Ez történt a száznál is több repülőből álló flottát üzemeltető Cathay Pacific légitársaságnál. A vállalathoz érkezett jelzések után a hibáról maga a cég is közétett felvételeket, melyeken az érintett Boeing 777-367-es látható.
A Cathay Pacific közösségi felületein megosztott bejegyzésekből a kétségbeesés helyett humor érződik.
"Upsz, ez a különleges felfestés nem tart sokáig. Megy vissza a hangárba!"
Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!
— Cathay Pacific (@cathaypacific) September 19, 2018
(Source: HKADB) pic.twitter.com/20SRQpKXET
A hírt elsőként leközlő South China Morning Post című helyi lapnak nyilatkozott a légitársaság leányvállalatának egyik mérnöke, aki szerint egy ilyen hiba megmagyarázhatatlannak tűnik. Szerinte ilyen nem fordulhat elő. És bár mi, Magyarországon tudjuk, hogy dehogynem fordulhat, az ázsiai mérnök azt gyanítja, hogy nem a felfestést végző csapat hibázott ekkorát, hanem a légitársaság pr-osztálya eszelte ki az akciót.
A felirathiba alapján egyébként lehetséges forgatókönyvnek tűnik az is, hogy a festést végző csapat egyszerre két oldalról fogott bele a munkába, és jobb oldalról dolgozó munkás hibázott. A felirat utolsó karaktere ugyanis jó helyen van, majd az "i"-nél bomlik meg a rend, és középen maradt ki felesleges hely.
Bárhogy is, viszonylag költséges produkció lett: a kínai lap szerint több ezer dollárra rúghat a részbeni újrafestés költsége.
Persze vannak légitársaságok, akik szándékoltan és tartósan festik feltűnőre egy-egy repülőgépüket. A KLM narancssárga Boeingje mellett érdemes megnézni a japán ANA C-3PO, R2D2 és BB8 bőrébe bújtatott repülőgépeit is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.