Hamis állításon alapul, és több helyen is pontatlanságot tartalmaz az a sajtóértesülés, amely szerint a Mastercard részletes adatmegosztási megállapodást kötött a Google-lel – közölte a kártyatársaság. Azt ugyanakkor elismerték, hogy bizonyos (anonimizált) adatokat megosztanak partnereikkel, de konkrét vásárlások konkrét tételeit azok nem tartalmazzák.
Négy forrással is beszélt a Bloomberg, mielőtt hírt adott a Google és a Mastercard között született, nyilvánosság elé nem adatmegosztási megállapodásról. A négyből három ember ráadásul azt állította, onnan tudnak a dologról, hogy ők maguk is részt vettek az egyezség előkészítésében. A Mastercard ezzel együtt azt közölte: a riport több ponton valótlanságot állít. A Google és mások nem kapnak adatokat a vásárlási tranzakciókról.
A kártyatársaság szerint a történet már ott sántít, hogy nem ismerik az egyes tételeket, árucikkeket, amelyeket a vásárló a kosarába tesz – legyen szó fizikai vagy digitális vásárlásról. "A tranzakció feldolgozásakor a kereskedő nevét és a vásárlás teljes összegét látjuk, de az egyes tételeket nem" – hangsúlyozzák.
Ezzel együtt létezik olyan szolgáltatásuk, mellyel megpróbálnak hozzájárulni a kereskedők és az általuk megjelölt szolgáltatók reklámkampányainak hatékonyságához. Elmondásuk szerint ez úgy zajlik, hogy a kereskedők tájékoztatást adnak hirdetési kampányukról, például a kezdő és befejező dátumról, a Mastercard pedig értékeli és megosztja velük a kártyás költési tendenciákat a megjelölt időszakban.
A médiamérési szolgáltatással a kereskedők és az általuk megjelölt szolgáltatók számára kizárólag trendeket mutatnak meg, ezeket aggregált és anonim adatok alapján állítjuk össze, például a kereskedő átlagos kosárértéke és értékesítési mennyiség alapján. "Nem adunk ki egyedi tranzakcióról szóló vagy személyes adatot. Soha nem adunk ki olyan adatot sem, amely lehetővé teszi egy vásárló nyomon követését vagy növelné a hirdetések hatékonyságát egyes felhasználókkal kapcsolatban" – olvasható a Mastercard szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.