Az Akka Technologies olyan kocepciót dolgozott ki, amelynek köszönhetően nem a repülőtereken, hanem a helyi vasútállomáson lehetne felszállni a járatokra, az utazás nagy része alatt mégis a repülés gyorsaságának előnyeit élvezhetnék az utasok.
Az elmúlt években egyre többször lehetett arról hallani, hogy a Concorde nyugdíjazása után a repülőgépgyártók szeretnének szuperszonikus utasszállító repülőgépeket fejleszteni. Ennek oka, hogy ezzel jelentősen lecsökkenthetnék az utazások idejét, az utasoknak így sokkal kényelmesebb lenne egy-egy út megtétele. Hasonló céllal vezérele fejlesztetta ki a francia Akka Technologies a Link & Fly névre keresztelt tervét, amely a repülés egy új korszakát hozhatná el.
A tavaly novemberi Aerospace Festivalon díjazott elképzelés szerint ugyanis a gép törzsét – vagyis magát az utasteret – le és fel lehetne csatolni a szárnyakra. A modult a leszállás után vagy a felszállás előtt egy síneken közlekedő járműhöz kapcsolnák, így gyakorlatilag vonatként is képes lenne funkcionálni. Az egyelőre csak nagyvonalakban létező terv szerint az utasok a helyi vasútállomáson szállnának be a csőszerű vonatba, ahol a reptérre vezető úton egy retinaszkenner azonosítaná őket biztonsági ellenőrzés gyanánt.
A gépben 162 utas kaphatna helyet, amely legfeljebb 21 ezer kg hasznos terhet tudna magával vinni. A szárny fesztávolságát 49 méterre kalibrálják. A modulban összesen 2200 km-re elegendő üzemanyag kapna helyet. A gép a hangsebesség 0,78 részével tudna repülni nagyjából 12 km-es magasságban.
A koncepció mögött álló cég vezetője szerint az ötlet megvalósítása forradalmasítaná a közlekedést. Maurice Ricci a Bloombergnek úgy nyilatkozott, van rá esély, hogy a Boeing felkarolja ötletüket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.