Hiába töltenek le az androidos felhasználók kétszer annyi alkalmazást, mint az iPhone-osok, a pénz továbbra is az Apple-féle App Store-ban van. Az szubjektív megérzés lehet, hogy az iPhone-os alkalmazások minősége általánosan jobb, az viszont tény: több pénzt termelnek a fejlesztőiknek.
Miközben az Apple és a Google rivalizálása a legtöbbször oda arra van kihegyezve, hogy az iOS vagy az Android a jobb operációs rendszer, van egy mérőszám, amire szintén érdemes odafigyelni. A két platform népszerűségének mértékét ugyanis az is képes megmutatni, mennyire keresettek az Apple App Store-ban vagy a Google Playben kínált alkalmazások. Ezen a téren úgy tűnik, az Apple áll nyerésre.
A Sensor Tower friss jelentése szerint 2018 első félévében az Apple App Store közel kétszer akkora bevételt termelt, mint az androidos platformra alkalmazásokat kínáló Google Play. Míg előbbi 22,6 milliárd dollárt termelt, addig utóbbi "csak" 11,8 milliárdot. Ugyanakkor az is látszik, hogy a Google Play a bevételeket tekintve nagyobb növekedést produkált 2017 első félévéhez képest, mint az Apple App Store. Igaz, volt is honnan növekedésnek indulni.
Mindez akkor lesz igazán beszédes szám, ha megnézzük az alábbi grafikont is. Ez mutatja azt, hogy az egyes áruházakból hány letöltés történt. Míg a Google Playből világszerte 36 milliárd appot telepítettek, az Apple App Store-ból "csak" 15 milliárdot. Vagyis kevesebb mint fele annyi alkalmazásletöltéssel tudott kétszer akkora bevételt produkálni az Apple, ami igencsak figyelemre méltó teljesítmény.
A TechCrunch szerint a kisebb költés oka az is lehet, hogy az androidosok más helyekről – Amazon AppStore, Samsung Store – is vásárolhatnak alkalmazásokat, ilyenkor a bevételt nem a Google Play termeli. Ehhez hozzátesszük, hogy bár igaz, ugyanakkor a statisztikán nem feltétlenül módosít, hiszen nem csak a nem számolt bevételt, de a máshol realizálódó letöltéseket is illik feltételeznünk.
A legtöbbször a Facebook alkalmazását töltötték le, az első négy helyen pedig a WhatsApp, a Messenger, a Facebook és az Instagram áll. Ezek mind a két platformon vezetik a letöltési listát.
A tavalyi évben egyébként a felhasználók 38,5 milliárd dollárt költöttek összesen az Apple App Store-ban, míg a Google Play áruház csupán 20,1 milliárdot. Vagyis a kétszeres különbség nagyjából állandónak mondható. A trendeket nézve úgy tűnik, az idei évben mindkét oldal növelheti a bevételeit. A szakértők ezt elsősorban az olyan szolgáltatások terjedésének tudják be, mint a Netflix vagy a Tinder.
Mindezek mellett a mobilos játékok terén is jelentős növekedés tapasztalható. Az Apple App Store bevétele 16,3 milliárd dollár, míg a Google Playé 10,3 milliárd dollár volt 2018 első felévében. A grafikonon jól látszik, mindkét oldal növelte a bevételeit, összesen pedig 19,1 százalékkal bővült a piac a tavalyi év azonos időszakához képest.
A letöltés terén itt is hasonló a helyzet, mint az alkalmazások esetében: a Google PlayStore jóval több letöltésből ért el kevesebb bevételt, mint az Apple App Store.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.