A szakértők hatékonyságjavulást és jókora versenyelőnyt várnak az okosbankoktól.
Egy tanulmányban álmodta meg a jövő bankját a McKinsey. A szervezet olyan pénzintézetek létrehozásában gondolkodik, ahol nincs nyitvatartási idő, az ügyintézők mindent tudnak, és bármilyen ügyünket elintézhetjük akár percek alatt – írja a Portfolio. A tanulmány szerint bár az ügyfelek egyre nagyobb része „bankol” az interneten keresztül, a fizikai bankfiókokra továbbra is szükség van.
Az okosfiókok olyan koncepciót jelentenének, ahol az alkalmazottak továbbra is jelen vannak, ugyanakkor fejlett ügyfélkapcsolat-menedzsment szoftverekkel dolgoznak, így mondjuk egy tranzakció után azonnal testreszabott ajánlatot küldhetnek ügyfelüknek. A digitális felületek fejlesztése, és az alkalmazottak tabletekkel való felszerelése itt is alapkövetelmény.
A jövő bankjai ugyanakkor több önkiszolgáló térrel is rendelkeznének, ahol az ügyfelek közvetlenül intézhetik tranzakcióikat. A McKinsey az ATM-eken túl ügyfélfogadó robotokat és videókonferencia-szobákat is bevetne.
A tanulmány szerint mindez együtt jár a banki alkalmazottak alapos képzésével is, ugyanakkor ilyen technológia mellett a sztenderd bankfiókokban alig 3-4 teljes munkaidős dolgozóra lesz szükség.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.