Howard Durdle felesége május 31-én hunyt el mellrákban, a férfi pedig értesítette a különböző szolgáltatókat a történtekről. A PayPalt is, ahonnan meglehetősen bizarr választ kapott.
Bármennyire is nehéz erre gondolni, ha haláleset történik a családban, előbb-utóbb felmerül majd a kérdés: mi történjen az elhunyt hozzátartozó különböző felhasználói fiókjaival? Van, aki megszüntetni szeretné, és van, aki eredeti állapotában megőrizni – vagy épp a Facebook esetében emlékoldallá nyilváníttatni. Bármi is legyen a döntés, egy dolog biztos: a szolgáltató felé igazolni kell a halálesetet. Olyan reakcióra azonban, mint amit nemrég a PayPal küldött ki, valószínűleg senki sem számít.
A BBC beszámolója szerint a 37 éves Lindsay Durdle-t másfél évvel ezelőtt diagnosztizálták mellrákkal, a daganat terjedését pedig az orvosok sem tudták megállítani. A rák áttétet képzett a nő tüdejébe és agyába, aki végül idén május 31-én veszítette el a harcot a betegséggel szemben.
A nő haláláról özvegyen maradt férje, Howard Durdle értesítette – többek között – a PayPalt is, onnan azonban egy meglehetősen bizarr válasz érkezett. A cég levélben közölte,
a nő halála megsérti a felhasználói feltételeket,
így
jogi lépéseket tesznek.
A PayPal szerint a nőnek 3200 font (kb. 1,1 millió forint) adóssága van, a haláleset miatt pedig lényegében jogi útra fogják terelni az ügyet.
A BBC érdeklődésére a cég közölte, miután a férfi felvette velük a kapcsolatot, megszüntették az elhunyt felesége adósságát, elnézést kértek a levél miatt és támogatásukról biztosították Durdle-t.
A férfi szerint a PayPalnál azt mondták, alapvetően három lehetséges magyarázat van a levél kiküldésére: hiba, rossz levélsablon vagy emberi mulasztás. A férfi ugyanakkor szerette volna nyilvánosságra hozni az ügyet, hogy felhívja a figyelmet arra, mennyire veszélyesek lehetnek az automatikusan kiküldött üzenetek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.