Már az ingatlanosok munkáját, vagy legalábbis annak egy részét átvennék a robotok. San Francisco egyik régiójában már „ők” mutatják meg a lakásokat majdani tulajdonosaiknak, bérlőiknek.
Szokatlan ingatlanos nyit ajtót jó pár San Franciscó-i otthon ajtajában: egy közel egyméteres robot, aki udvariasan üdvözli a látogatót. Zennyre (mert ez a neve a robotnak) egy iPad van szerelve, s ezen keresztül lehet tartani a vezeték nélküli kapcsolatot a csúcstechnológiát alkalmazó ZenPlace céggel, a hús-vér ügynökökkel, akik bár nincsenek jelen fizikai valójukban, megválaszolnak minden felmerülő kérdést.
A Zenplace-nek több száz robotja dolgozik már a Bay Area régióban, ők mutatják be a lakásokat. A robotügynökök ideje sokkal rugalmasabban kezelhető, mint az ingatlanosoké, így könnyebben összeigazítható a reménybeli vevőkével. De nem csak ez az előnye, hanem az is, hogy az otthonok bérlését olyan egyszerűvé teszi, mint mondjuk az – ottani – Uber használatát.
A leendő bérlők – mondta el Rahul Mewawalla, a Zenplace igazgatója – feltöltik az azonosítójuk egy példányát az okostelefonjukon keresztül, s az azonosítót a ZenPlace ellenőrzi. Ezután az ügyfelek kapnak egy kódot, amellyel bejuthatnak az ingatlanba, ahol már várja őket valamelyik Zenny. A robot iPadjén egy mosolygós ingatlanos arcképe látható, az ő hangja hallható, miközben a robot vezeti az érdeklődőket. A tablet arra is jó, hogy a végén sok, az ingatlanhoz kapcsolódó információt meg lehessen nézni rajta, nem utolsósorban az árakat.
A robotingatlanosokkal naponta akár 10-15 érdeklődőnek is meg lehet mutatni a lakást, Zenny ugyanis nem fárad el. Eközben az ingatlant megtekintők is arról számoltak be, hogy kevésbé feszélyezte őket a robot, mintha egy „igazi” ingatlanos türelmetlenkedett volna a hátuk mögött.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.