Új év, új szelek: mostantól a rendőrség is biztosítja az állampolgárok számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
Mint arról beszámoltunk, az idei év mérföldkő lehet a hazai e-közigazgatás történetében, a korábbinál jóval több hatósági ügyintézés lehetősége költözik a netre. Ehhez csatlakotva a rendőrség is biztosít elektronikus ügyintézési szolgáltatást. A kékruhásoknál elektronikusan intézhető ügyek felsorolását az ide kattintva (az oldal alján) letölthető, "Rendőrség Szolgáltatási Szabályzata" című dokumentum 11-20. oldalain találja – az talán már az oldalak mennyiségéből sejthető, hogy sokféle ügytípus intézhető online.
A rendőrség az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatás segítségével és a más hatóságok által is használt általános nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás segítségével biztosítja. A rendőrség az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadja a hivatali kapuján (hivatal rövid neve: ORFK, KR ID: 105147968), ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és befogadása tényének és időpontjának egyértelmű igazolását.
Jó tudni, hogy a rendőrség az elektronikus ügyintézést – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – a csupán hivatali időben biztosítja. A címzett rendőri szervek az elektronikus ügyintézési szolgáltatás keretében megküldött beadványokat, kérelmeket, bejelentéseket hivatali munkaidőn kívül nem kísérik figyelemmel, ezért amennyiben azonnali rendőri intézkedést igénylő eseményről kíván bejelentést tenni vagy segélykérést kíván a rendőrséghez intézni, úgy azt a nap 24 órájában hívható egységes segélyhívó rendszeren (112) teheti meg.
Mindez az e-kormányzat idei, érezhető erősítésének jegyében zajlik: ha van Ügyfélkapuja, most lépjen be, egy teljesen új rendszer fogadja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.