Tech hvg.hu 2017. december. 29. 19:00

Kiderült, hogy melyik telefongyártónak mennyi profitja van egy eladott mobilon

Jóval nagyobb nyeresége van az Apple-nek egy-egy eladott készüléken, mint az utána következő Samsungnak, nem is beszélve a kínai gyártókról.

A héten tette közzé a Counterpoint legújabb kutatási eredményeit, amelyekből kiderül, hogy 2017 harmadik negyedévében 151 dollár (nagyjából 40 ezer forint) maximális profitot vágott zsebre az Apple egy-egy készüléken, míg riválisa, a Samsung ennek csupán az ötödét. A nagy kínai márkák pedig még ennél is kevesebbet, a Huawei 15 dollárt, az Oppo 14 dollárt, a Vivo pedig 13 dollárt. Meglepően csekély a Xiaomi készülékenkénti nyeresége, mindössze 2 dollár.

Counterpoint

A Huawei és még jó pár kínai gyártó az Apple és a Samsung prémiumkínálata alá teszik zászlóshajó modelljeiket – ennek a stratégiának az a célja, hogy behatoljanak a prémiumpiacra, miközben maximalizálják profitjukat és bevételeiket.

A Counterpoint adatai szerint a mobil készülékek szegmensében generált teljes profit 60 százalékát az Apple vágja zsebre, tavaly viszont 86 százalék volt az övé, amibe a Galaxy Note7 fiaskó igencsak belejátszott. A negyedik negyedévben viszont javulni fognak az Apple eredményei az iPhone X iránti óriási érdeklődés miatt. A Samsungé az iparági profit csaknem negyede (köszönhetően a Galaxy Note8 és a Galaxy J sorozat jó szereplésének.

A Huawei 67 százalékkal nagyobb nyereséget könyvelhetett el, mint az előző év hasonló időszakában. A negyedik és az ötödik helyen az Oppo és a Vivo áll, főként kínai teljesítményük miatt. Hiába ért el a Xiaomi 41 százalékos profitnövekedést az előző évihez képest, ez még mindig csak a hatodik helyre elég.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.