A GE olyan 3D-nyomtatóval rukkolt elő, amellyel közveltenül számítógépről lehet "kinyomtatni" az akár 1 méteres átmérőjű alkatrészeket a repülőgépekhez.
Az utóbbi időben mintha a 3D-nyomtatás egy kissé háttérbe szorult volna: sem a meglévő eszközökről, sem a technológiáról nem lehetett túl sokat hallani. Úgy tűnik azonban, hogy a 3D-nyomtatás köszöni szépen, jól van, és bőven van még benne potenciál. A korábban már beharangozott gépnek neve ugyan még mindig nincs, de most már hivatalosan is bemutatták. Az eszköz különlegessége, hogy a repülőgépekhez szánt fém alkatrészeket lehet vele nyomtatni.
A gép egy 1 kilowattos lézer segítségével vékony rétegekben olvasztja össze a rendszer által adagolt fémport, így hozva létre az akár 1 méter átmérőjű alkatrészeket. Sőt, a készítők szerint ennél nagyobb alkatrészeket is lehet vele gyártani, ehhez csak további lézerekkel lehet ellátni a rendszert. A gép képes közvetlenül egy számítógépes fájlból "nyomtatni", ami nagy mértékben könnyíti meg a mérnökök munkáját.
A szakemberek szerint a technológiát nemcsak a repülőgépekhez, de az autógyártásban vagy épp az űriparban is hasznosítani lehet. Bár az eszköz még mindig béta állapotban van, a GE-nél már tesztelik a munkabírását. A készülék segítségével nyomtatják ki például az Advanced Turboprop hajtóműhöz szükséges alkatrészeket.
A 3D-nyomtató nagy előnye, hogy az egyébként 855 részes motort a nyomtatásnak köszönhetően 12 részből kell majd összeszerelni. Éppen ezért alkalmaznának a Boeingnél is hasonló megoldást: a vállalatnál rájöttek arra, hogyan lehet 880 millió forinttal olcsóbban legyártani repülőgépeket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.