Tech Papós Tamás 2017. október. 26. 20:01

Hasít a tévézés jövője: a Netflixnek már 300 millió nézője van, a Facebook, a YouTube és a Disney pedig már készülődik

Eddig csak azt lehetett tudni, hogy mennyi előfizetője van a Netflixnek, de most már arra is fény derült, pontosan mennyien nézik a sorozatait és filmjeit. A 300 milliós nézettség mellett akad még pár érdekes statisztika a tévézés jövőjét jelentő szolgáltatásról, amelynek komoly versenytársai lesznek a következő években.

A Business Insidernek adott nyilatkozatában Todd Yellin, a Netflix fejlesztési vezetője nagyon fontos adatot árult el a fix havidíj ellenében korlátlan filmezést és sorozatnézést kínáló szolgáltatásról. Azt már tudtuk, hogy idén elérte a 100 millió előfizetőt, de mivel egy előfizetéssel többen is tudják használni a tévézés jövőjének tartott – már Magyarországon is elérhető – Netflixet, sokkal több nézője lehet. Yellin elárulta a bűvös számot: már több mint 300 millió nézőjük van.

Ezt már 104 millió előfizetéssel hozzák össze, vagyis átlagban hárman is nézik egy előfizetéssel a műsorokat. A fejlesztési vezető azt is elárulta, hogy a Netflix filmjeit és sorozatait a nézők 65 százalékban tévét használva tekintik meg, az esetek 20 százalékában mobilt használnak, 15 százalékban pedig számítógépet.

A Netflix ezen kívül azt is fontosnak tartja, hogy feltérképezett 2000 különböző ízlésű közösséget, így egyes térségekben hatékonyabban tudják ajánlani a műsoraikat.

A 300 millió néző péntektől tovább nőhet, hiszen most jelenik meg a Netflix sikersorozata, a Stranger Things második évada.

Ilyen számok láttán nem is meglepő, hogy megpróbálják lemásolni a sikert. A YouTube fizetős verziója is próbálkozik egyedi műsorokkal, a Disney már bejelentette, hogy saját streaming szolgáltatása lesz, és már azt is lehet tudni, hogy a Facebook jövőre óriási összegekért gyárt majd sorozatokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.