A világ legértékesebb márkájáról, legnagyobb nyereséget termelő cégéről, az Apple-ről beszélünk, azonban létezik olyan diagram, amelyik egy komoly problémát mutat a cégnél.
Többek között a Business Insider tette közzé a Guggenheim Securities diagramját, amelyik egy fontos, az Apple-t érintő problémára világít rá: a bevételnövekedés hiányára.
A diagramot vizsgálva kiderül, hogy 2016-ban már csak két területen tudtak bevételnövekedést elérni az előző évhez képest, a szolgáltatásoknál és az egyéb termékeknél (azaz nem az iPhone, iPad, Mac triónál), ráadásul ezek közül is csak a szolgáltatásoknál (iTunes, appok, tartalom) látható szignifikáns növekedés.
Persze az új iPhone-ok, elsősorban a jubileumi iPhone nagy bevételnövekedést hozhat, azonban ez – véli a ZDNet – nem jelent hosszú távú megoldást. Csak rövid távú nyereségről van ugyanis szó, ráadásul az Apple teljesen kiszolgáltatott (lesz) az iPhone-nak, mivel jelenleg semmi igazán új nincs a tarsolyukban.
Ez pedig – idézi a ZDNet a Guggenheim Securities szakértőjét – nagy hátrányt jelent az Apple-nek az olyan riválisokkal szemben, mint az Alphabet (Google) vagy a Facebook. Ez utóbbiak egyébként szépen profitálhatnak a hirdetésekből is (amelyeket elvisel a felhasználó, hiszen ingyen kapja a termékeket), az Apple eszközeiért viszont már fizettek (nem is keveset), így ugyancsak meg kell indokolni a plusz költségeket, kellemetlenségeket.
Az Apple-nél talán az AR (ARKit) és a kizárólagos tévétartalmak streamelése jelenthet további bevételforrást. Viszont az AR esetében inkább olyan funkciókat kell fejleszteni, amelyek jobbá teszik a kiterjesztett valóságot a konkurensek megoldásánál, mert az a szlogen, hogy a „tömegeknek hozzuk el az AR-t”, kicsit megmosolyogtató egy több mint ezer dolláros okostelefon esetében.