A mesterséges intelligencia és az ember tudásában fontos különbség, hogy nekünk van képzelőerőnk a tervezéshez. A Google úgy döntött: ezt is megadja a gépeknek, itt az első próbálkozás.
Most már meg sem erőlteti magát a Google mesterséges intelligenciája, úgy győzi le az embert – írtuk korábban, amikor a sakknál jóval összetettebb go játékban a gép legyőzte a világ legjobb játékosát is, és bele sem "izzadt". Ehhez az is kell, hogy tervezzen a mesterséges intelligencia. Igen ám, de ez esetben kötött szabályok mentén kell ezt megtenni, vagyis nem feltétlen kell hozzá igazi képzelőerő, emberi kreativitás. Egy olyan komplexebb játékban, mint a Sokoban, viszont már igen, ezért a Google DeepMindot is ráeresztették.
A Sokoban az egyik legnehezebb fejtörő, ahol a játékosnak egy felülnézetes labirintusban kell dobozokat tologatnia a helyükre – egyszerre csak egy dobozt lehet mozgatni, és csak tolni lehet. Különböző elemek nehezítik a játékot, például teleportok, üregek, mozgó blokkok vagy egyirányú utak.
A Google azzal a szándékkal tette ezt, hogy az emberhez hasonlóan a gép képzeletfát tudjon kialakítani. Magyarul: többféle döntést maga elé képzeljen, majd mindegyikhez elképzelje, hogy azt meglépve milyen lehetőségei lesznek, és mi a leggyorsabb útja a megoldásnak.
Ezt mutatja be a videó is: jobb oldalt néha elképzelt lehetőségek jelennek meg, és azok elképzelt hatásai is, ezekből válogat a gép.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
