Hiába a pozitív marketing, nem úgy alakulnak a számok az Edge böngésző körül, ahogyan azt Redmondban szeretnék.
A Google Chrome és a Mozilla Firefox alternatívájaként harangozta be a Microsoft az Internet Explorer utódját, a Microsoft Edge böngészőt, és benchmarkokkal bizonyította, hogy biztonságosabb és energiahatékonyabb is a vetélytársaknál (más kérdés, hogy ez utóbbit azóta már cáfolták).
Elnézve viszont a Microsoft Edge júniusi piaci részesedését, szinte biztosan állítható, nagyon messze van még az (ha egyáltalán bekövetkezik), hogy megszorongassa konkurenseit. A Google Chrome piaci részesedése jelenleg 59,49 százalék, azaz tíz PC-ből hat gépen ezt a böngészőt használják. Az Internet Explorer alól ugyan lassan kicsúszik a talaj, de még mindig a második helyen áll 16,84 százalékkal, a harmadik pedig a Mozilla Firefox 12,2 százalékkal.
És akkor egy nagy űr, majd jön a negyedik helyen a Microsoft Edge, amely mindössze 5,65 százalékos részesedést könyvelhet el, és csak 0,02 százalékot javult május óta. Ez bizony messze a várakozások alatt van, különösen annak tükrében, hogy a nemrég kijött Windows Alkotói Frissítés az Edge-t is érintette, beleértve a használhatóságát és a biztonságát.
Úgy tűnik, mindez nem hatotta meg a felhasználókat, továbbra is ragaszkodnak a Chrome-hoz. Némi vigasz lehet a Microsoft számára, hogy az Internet Explorer végleges eltűnése után az Edge lehet a világ harmadik leggyakrabban használt böngészője.