Június 30-án járt le a határideje az előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetésének, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) beérkezett szolgáltatói adatok szerint a kártyák több mint kétharmadát egyeztették az előfizetők. A többiek hívószámát lekapcsolták, illetve több esetben azokét is, akik sikeresen egyeztettek. Megoldás mindenkinek van.
A szolgáltatóktól kapott jelentések hatósági összesítése alapján a nagyjából négymillió érintett SIM-kártya 68 százalékánál, több mint 2,7 millió esetben történt meg az adategyeztetés múlt hét péntek éjfélig – közölte az NMHH. A hatóság szerint a nagyjából 1,3 millió nem azonosított SIM-kártya között nagy számban lehetnek olyanok, amelyek adatait szándékosan nem egyeztették, mert már nem használják azokat.
Ahogy arról a hvg.hu elsőként beszámolt, több esetben a visszaigazoltan sikeres adategyeztetés ellenére is deaktiváltak SIM-kártyákat a szolgáltatók. Olyan ügyfél is akadt, akinél rémálomba fulladt a szolgáltatók által okozott káosz: a téves kikapcsolás miatt kapuk maradtak nyitva.
Minden kikapcsolt hívószámú ügyfél számára jó hír, hogy a Telekomnál, a Telenornál és a Vodafone-nál is visszakérhető az elvett telefonszám.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.