Egy norvég pizzéria hirdetéséről véletlen derült ki, hogy rejtett kamerát és arcfelismerőt használva változik a kirakat ajánlata. Fel is háborodott az internet népe.
Lee Gamble a véletlennek köszönheti, hogy lebuktatott egy oslói pizzériát. Az étterem digitális hirdetése pont akkor omlott össze, amikor a férfi a kirakat előtt állt, és észrevette, hogy furcsa kódok jelentek meg a képernyőn. Le is fotózta, a képből pedig egyértelműen kivehető, hogy arcfelismerő rendszerről van szó, amely felismeri, milyen nemű potenciális vásárlók és mennyire figyelnek épp oda hirdetésre, és az adatok függvényében változtatja a hirdetést – írja a The Outline.
Az arcfelismerő szoftver mellett egy rejtett kamera is kellet, hogy a férfiaknak kolbászos pizzát, a nőknek pedig salátát reklámozzanak, attól függően, épp kik állnak a kirakat előtt.
A kép elkezdett terjedni a Twitteren, komoly felháborodást váltott ki a neten, így a pizzéria le is szerelte az arcfelismerőt, amit inkább biztonsági kamerák szoktak használni, ilyet vetnek be majd az idei labdarúgó BL-döntőn is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.