A Google egy nagyon bosszantó dolgot vesz ki a YouTube-ból, aminek a felhasználók tényleg örülni fognak.
Míg egyfelől a hirdetések komoly bevételt jelentenek a szolgáltatóknak, a felhasználókat az esetek többségében igencsak bosszantják, ezért is válhattak olyan népszerűvé a reklámblokkoló eszközök (legutóbb a Microsoft Edge-hez készült ilyen). Azonban vannak olyan hirdetések, amelyeket sehogyan sem lehet elkerülni, például a YouTube-videók elejére fűzött 30 másodperces reklámokat, amelyek ráadásul még csak át sem ugorhatók, le sem lehet állítani őket. Ha valami, hát akkor ez az „erőszakosság” igazán irritáló a felhasználók körében.
Most viszont jó hírt kaptunk: ugyan a YouTube-on nem fognak teljesen eltűnni a hirdetések, de elmaradnak ezek a (nem a pozitív értelemben) kihagyhatatlan 30 másodpercesek. Lesznek a jövőben is ilyen hosszúságú reklámok, azonban néhány másodperc elteltével át lehet majd ugorni őket.
A Google mindezt azzal magyarázta, hogy jobb hirdetési élményeket szeretne kínálni a felhasználóknak, ezért hagyja abba a nem átugorhatók sugárzását. Akit érdekel, az úgyis megnézi a reklámot, akit pedig nem, azt jó eséllyel feleslegesen idegesítik.
Az újításig még több hónapot kell várnunk, 2018-tól száműzik majd az ilyen hirdetéseket. Viszont a jelenlegi tervek szerint a rövidebb, 6 és 20 másodperces hirdetésekből továbbra is lesz átugorhatatlan. Csak remélni tudjuk, hogy a szóban forgó módosítást végül a 20 másodperces reklámokra is kiterjesztik.