Túl sokan használják már a Messengert ahhoz, hogy ne aknázza ki a Facebook. Az üzenetküldő alkalmazásban már meg is kezdték a hirdetések megjelenítésének próbaüzemét.
Régóta szó van már arról, hogy a Facebook valamilyen formában reklámmal szórná meg az üzenetváltásra létrehozott mobilos Messenger alkalmazást. Persze miért is ne tenné, hiszen az app tavaly nyáron rekordot döntött azzal, hogy a havi aktív felhasználók száma elérte az 1 milliárd főt, egy ekkora tömegnél pedig vétek lenne nem értékesíteni a hirdetők számára a Messenger felületét. Eddig azonban nem sok jelét láttuk annak, hogy valóban efelé haladnánk, mostanra azonban változott a helyzet.
A Facebook bejelentése szerint elindult a tesztelési fázist, így egy szűk kör már láthatja, hogyan jelennek majd meg a hirdetések az alkalmazásban. A reklámok nem a beszélgetésünkbe eszik majd be magukat, ami jó hír. De már rögtön az alkalmazás megnyitása után látható nyitóképernyőn ott lesznek, ez a rossz.
A hirdetési felület a Messenger nyitó lapján, a Kedvencek és a További beszélgetések közötti részen jelenik majd meg, maguk a reklámok viszonylag nagy helyet foglalnak majd el. A hirdetők anyagai képpel, valamint szöveggel és hivatkozással együtt kerülnek majd ki. A méretük miatt azonban biztosan előfordul majd, hogy egy görgető mozdulatot az app félreért majd, és úgy veszi, hogy meg akarjuk nyitni a reklámot.
Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.