Tech hvg.hu 2017. január. 03. 09:01

Készülhet a felszállásra: új Airbus- és Boeing-repülőgépek jönnek idén

A két legnagyobb repülőgyártó mellett a kisebbek is több érdekes utasszállító repülő piacra dobását tervezik 2017-ben.

Az Airbusnál egyenesen dömping lesz idén az új modellekből – írja idei előrejelzésében az AIRportal. A szakoldal szerint a francia gyártó az A321neo típushoz például rendkívül nagy reményeket fűz, nem is minden ok nélkül: azt remélik, hogy a most Boeing 757-eseket használók erre az Airbusra térnek át. A piac egyelőre ennek megfelelően cselekszik, hiszen a 240 székes gépből eddig 1376-ra kaptak rendelést, míg a Boeing a legnagyobb, 9-es 737 MAX-ból csak 418-at adott el.

Egy A321neo hajtóműve – nagy fordulatszámon pörgetik
Airbus

Toulouse másik népszerű repülője, az Airbus A350-es is jelentkezik újdonsággal idén. A legnagyobb gépváltozat tavaly novemberben szállt fel először – itt videón is megnézheti –, az idei év végére pedig már kereskedelmi forgalomba is állhat a gép a Qatar Airways-nél.

A Boeingnél némileg kisebb lehet a lendület, de azért az amerikai gyártó is tartogat újdonságokat. Az elképesztő mutatványokra is képes 737-esből a MAX 8 idén már forgalomba is állhat, a MAX 9-nél pedig jelenleg a végösszeszerelésen dolgoznak, így hónapokon belül esedékes a szűzrepülés. Mindkét gép esetében probléma, hogy a Boeing az Airbus modelljeihez képest kisebb kapacitású gépet készített, emiatt jelentős piacot veszít.

A 737 MAX verziójában az elődhöz képest 50 százalékkal több csomag fér el a felső poggyásztérben.
Boeing

A két nagy gyártón kívül azonban a többieknél is lesznek újdonságok, a kínaiak például évek óta ígérgetik az első nagy utasszállító repülőjük piacra dobását. Ami azért túlságosan félkész állapotban már nem lehet, hiszen 2015 novembere volt, amikor legördült a futószalagról az első gép.

Hogy milyen utasszállító repülőkkel készülnek 2017-ben a brazilok, a kínaiak, no meg az oroszok, arról az AIRportal összefoglalójában olvashat bővebben.

 

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.