Tech hvg.hu 2016. december. 12. 16:01

A szolgáltatója pontosan tudni fogja, hogy mikor hívja fel önt

A hétvégén került sor a 2,5 millió forint összdíjazású, Leading Data Hackathon elnevezésű fejlesztői versenyre, ahol minden a Big Data, azaz az óriási adathalmazok körül forgott. Olyan megoldások is előjöttek, melyekkel egészen biztosan találkozni fogunk a mindennapokban.

A Telekom által szervezett verseny részt vevők egy 150 ezer soros anonimizált ügyféladatbázist kaptak, ennek segítségével kellett fejleszteniük három kategóriában. A versenyen 80 egyetemista és a Big Data területén tevékenykedő szakember mérte össze tudását 25 csapatban. A versenyzők a helyszínen kapták meg az adatokat, és 24 óra alatt kellett felhasználásukkal elkészíteniük a pályamunkát. A fődíj kategóriánként félmillió forint volt, a második helyezettek munkáját 200 ezer, a különdíjasokét 100 ezer forinttal honorálták a szervezők. A telekomos kötődésű szakemberek mellett az ELTE oktatói ültek, és a következőképpen döntöttek.

Hol nyíljon újabb üzlet?

Adatvizualizáció kategóriában első helyezést ért el a Déta névre hallgató 4 fős csapat, akik egy dashboard felületen modellezték, hogy hol érdemes boltot nyitni. A felület jól szemlélteti, hogy az adott célcsoport merre jár, hol vannak azok a boltok, melyek számukra könnyen megközelíthetők. A csapat „a legkreatívabb plusz adatforrás-bevonásáért” különdíjban is részesült.

A kategória második helyezettje a kétfős Titz&Sux csapat lett, akik látványos infografikákon jelenítették meg a bejövő-kimenő SMS-ekre való reagálás megoszlását kor szerint.

Mikor hívjon a szolgáltató?

Adaton alapuló applikációk kategóriában első helyezést ért el a Dinamikus duó nevű csapat, akik arra hoztak megoldást, hogy hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívják ajánlattal az ügyfeleket. Az alkalmazás az ügyfelek mellett színkóddal jelzi, hogy az adott időszakban valószínűleg alkalmas-e az ügyfelet hívni.

Második helyezést ért el a Veszélyes nevezetű csapat, akik internetezést segítő applikációt találtak ki, mely hőtérkép segítségével mutatja, hogy hol a legjobb a net sávszélessége. Ha olyan helyszínen vagyunk, ahol nem elegendő ez, pár száz forintért vásárolhatunk magasabb sávszélességet, például egy fesztiválon.

200 méterrel arrébb olcsóbb a kávé

A harmadik kategória, azaz az adatprezentációs felület létrehozásában első helyezést ért el a Vizarts csapata, akik a Telekom ajánlati rendszerét egyszerűsítenék le úgy, hogy ügyfelenként maximum 5 ajánlat jelenjen meg, azok viszont az adott ügyfélre szabva.

Második helyezett a Data Ninjas csapata lett, akik geolokációs marketingmegoldást hoztak létre, melynek vásárlásösztönzés a célja. A napközbeni mozgásuk szerint kapnának értesítést az ügyfelek, hogy az útjukban épp hol kaphatnak kedvezményesen például egy kávét.

Változó percdíjak

A legjobb üzleti modell különdíjat az Optimism under uncertanity csapata kapta, akik a közösségi megosztásra épített dinamikusan változó tarifaárazást találtak ki, mely a percdíjak változására épül. Dashboard felületen követhető az átlagos kihasználtság, a csúcsidő és a várható csúcsidő, e szerint csúcsidőn kívül olcsóbb percdíjjal telefonálhatnak az emberek.

A harmadik különdíjat az adattudományért a DataLens csapata nyerte, akik egy Connect nevű társkereső applikációt hoztak létre, mely a Point of Interest adatok alapján csoportosítja az ügyfeleket és mutatja meg, hogy hol vannak a hasonló érdeklődésű emberek az ügyfél közelében.

A közönségdíjat pedig a szórakoztató, a Telekom hívásaira és ügyfeleire épülő, tippelős játékot létrehozó Big Data Principum csapata vitte el.