Egyre több utast veszíthetnek el azok a légitársaságok, akik nem veszik komolyan az igényt: az emberek elvárják a minőségi netkapcsolatot, még a repülőn is.
Egy érdekes kutatást végzett el a Honeywell, és bár amerikai utasokat kérdeztek, az eredmény alighanem egyre relevánsabb lesz Európában is. A felmérésük szerint négyből három utas kész arra, hogy mást légitársaságot válasszon utazásaihoz, ha az jobb fedélzeti wifit kínál.
A repülés közbeni netkapcsolat a megkérdezettek 68 százalékának fontos tényező. A válaszadók 21 százaléka mondta azt, hogy volt is már rá példa, hogy csupán azért nem az eredetileg kiszemelt, kedvenc légitársaságát választotta, mert egy másik (jobb) wifit biztosított a fedélzeten.
Az európai légitársaságok közül viszonylag kevesen veszik komolyan a fedélzeti internet iránti igényt, még az olyan nagy társaságok, mint a KLM is csak néhány járaukon tették elérhetővé a wifit és a Lufthansa sem jár sokkal előrébb. De van nagyon pozitív példa is: a Norwegian ugyan fapados légitársaság, mégis minden repülőjén biztosít internetkapcsolatot, ráadásul teljesen ingyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.