Túl jól már semmiképp sem lehet kijönni a Note7-ügyből, de legalább a Samsung megpróbál némi kompenzációt nyújtani, hogy megőrizzen valamit a reputációjából.
Miközben az internet népművészei egymás után ontják a mémeket a Samsung kudarcba fulladt telefonjáról, a dél-koreai cég mindent elkövet, hogy legalább némiképp enyhítse azt az óriási anyagi és presztízsveszteséget, amit a Note7-ügy okozott. (Ha netán nem tudná, miről van szó, ezekből a cikkekből minden kiderül.)
A legutóbbi hírek szerint, mind az Egyesült Államokban, mind Dél-Koreában pénzügyi ösztönzőt kínál a Samsung a telefonok cseréjéhez, még azoknak is, akik nem Samsung-terméket választanak.
Az Egyesült Államokban egyébként (az első körös visszahívást is beleszámítva) 1,9 millió telefont érint az ügy, érthető tehát, hogy a Samsung növeli marketing és promóciós erőfeszítéseit azért, hogy másmilyen Galaxy készüléket válasszanak a felhasználók. Amellett, hogy visszafizetik nekik az árkülönbözetet, és a Note7-specifikus tartozékok helyett is kapnak újat, még további 100 dollárt ér a „türelmük”. De azok is kapnak 25 dollárt, akik nem kérnek a Samsung termékeiből.
Mindezt azzal magyarázza a Samsung, hogy nagyra értékelik a fogyasztók, a szolgáltatók és kiskereskedelmi partnereik türelmét ezekben a nehéz időkben, és megpróbálnak mindent elkövetni, hogy helyesen járjanak el. Erre szükség is lesz, mert – állítja többek között a Fitch hitelminősítő intézet – az ipari tapasztalatok azt mutatják, hogy sikeres gyártók (pl. Nokia, BlackBerry) piacvesztése különösen gyors lehet a mobiliparágban.