Tech hvg.hu 2016. szeptember. 14. 11:11

Mire képes ma egy jó telefonközpont?

Egy modern telefonközponttal nem csak az adott idő alatt lekezelhető hívások mennyisége növelhető, hanem akár az is megoldható, hogy otthonról dolgozzon az ügyfélszolgálatos.

Aki látta a Boldogság nyomában című filmet, az biztosan emlékszik arra, a főszerepet játszó Will Smith karaktere hogyan próbálta meg gyorsítani a mindennapi munkáját: azzal, hogy nem tette a helyére a kagylót, minden nap értékes perceket nyert, aminek köszönhetően még több ügyfelet tudott elérni. Christopher Gardner “trükkje” nemcsak a mozivásznon, a való életben is meghozta a kívánt eredményt, és közvetett módon hozzájárult ahhoz, hogy milliomos váljon belőle.

Ennél persze bőven vannak modernebb megoldások is, de az alapvető feladat nem változott: minél hatékonyabb telefonos hálózatot üzemeltetni. Az intelligens telefonközpontok ugyanakkor nemcsak abban segíthetnek, hogy minél több ügyfelet kezeljen le az adott cég egy nap alatt, de összefogni is segít a vállalati telefonos kommunikációt.

Kisebb telefonszámla

Mindegy, hogy egy néhány főt foglalkoztató cégről, vagy egy multinacionális vállalatról van szó, a költségoptimalizáció mindenhol fontos. Ebből a szempontból az egyik legjobban kontrollálható terület a hívásoké, amit nemcsak belső előírásokkal és munkahelyi szabályozással lehet kontrollálni.

Az IP-alapú telefonközpont kiépítésével jelentős mértékben csökkenthető a cég havi telefonszámlája. A hagyományos telefonhálózatokkal ellentétben itt nincs szükség különálló hálózat kiépítésére és karbantartására, a telefonálás ugyanis a netes hálózaton zajlik. Ezzel egyrészt ingyenessé válik az adott VoIP-hálózaton belüli minden egyes hívás – ahhoz ugyanis csak megfelelő sávszélességre van szükség –, ugyanakkor szolgáltatótól függően akár más VoIP-szolgáltató vonalát is ingyenesen lehet felhívni.

Több hívás

Azoknak a cégeknek, amelyek nemcsak az irodához kötött munkavégzést teszik lehetővé, komoly segítséget jelenthet egy intelligens telefonközpont. Az IP-hálózaton keresztül ugyanis otthonról is dolgozhat a munkavállaló, ennek egyetlen feltétele csupán, hogy a megfelelő készülék álljon a rendelkezésére, nincs szükség külön hálózat kiépítésére.

Ahol az indított hívások darabszáma is fontos – például telesaleses tevékenységnél – telefonközpont egy megadott jelre már akkor betárcsázhata a következő hívószámot, amikor még az ügyfélszolgálatos hívásban van, de már annak végén jár. Így ha a hívott fél felveszi a telefont, egy dallamot, vagy egy előre meghatározott tájékoztató szöveget hall. Néhány másodperc elteltével bejelentkezik a hívó, így a hagyományos telefonágatásnál jóval gyorsabban lehet pörgetni a hívásokat.

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.