A következő években a jelenleginél jóval biztonságosabb lehet a repülés, hála a Bristoli Egyetem kutatói által kifejlesztett speciális folyadéknak.
A repülőgép szárnyán lévő legkisebb sérülés is légi katasztrófához vezethet, de jelentősen csökkentheti a Bristoli Egyetem kutatóinak fejlesztése.
A mérnökcsapat az emberi szervezetnek azt az önjavító folyamatát igyekezett lemásolni, ahogy a vér segítségével seb képződik a testünkön. Sérüléskor a szárnyában elhelyezett apró gömbökből egy speciális, szén-alapú folyadék szabadul ki, amely a hibás résznél megkeményedve teszi újra sérülésmentessé a felületet. A kutatók szerint ezzel a méretes szakadásokat ugyan nem, de az apróbb hibákat ki lehet javítani.
A Bristoli Egyetem tudósai szerint a technológia a kerékpárvázaktól a szélturbináig minden olyan eszköznél alkalmazható lesz, amely szénkompozitból készül. A tesztek biztatóak: bizonyos esetekben a sérülés 100 százalékban eltűnt, a megjavult szárny pedig épp olyan strapabíró, mint az eredeti. A mérnökök úgy látják, az új eljárásnak köszönhetően csökkenhet a repülőgépek karbantartási ideje, a repülés pedig jóval biztonságosabb lehet. A tervek szerint a következő 5-10 évben már alkalmazható lesz a technológia.
Egy zseniális magyar találmány leszámolna a légi katasztrófákkal
Hihetetlen, de az igen fejlett és bonyolult rendszereket használó légiforgalomban repkedő gépek ellenőrzésének egy részét még mindig kizárólag manuálisan végzik a mérnökök, miközben a balesetekért legtöbbször az emberi tényező felelős. Három fiatal magyar a kiterjesztett valóság technológiájával forradalmasítaná az eljárást, amely világszerte megkönnyítené a légitársaságok dolgát.
Ha még ezzel együtt is félni fog a repüléstől, ajánljuk, hogy olvassa el: hova kell ülni, hogy legjobb eséllyel túléljük, ha lezuhan egy repülő?