A TrendForce legújabb jelentése szerint gond van a notebookok értékesítésével, és a további kilátások sem túl rózsásak.
Összességében 4 százalékkal csökkent a notebook-értékesítés 2016 első felében az egy évvel korábbi időszakhoz képest – derül ki a TrendForce legújabb jelentéséből, és az iskolakezdés, illetve az ünnepi szezon dacára sem számíthatunk túl nagy javulásra. A megrendelések váratni fognak magukra a jelenlegi magas készletek miatt.
Bár a notebook-eladások csúcsa, az említett okok miatt, az év második felére esik, a TrendForce elemzője szerint gondok lesznek, mivel a notebookok szállítóinak idén számos kulcskomponens hiányával és árának emelkedésével kell majd szembesülniük. Az emelkedő árak pedig korlátozzák az értékesítési lendületet, az éves notebook-szállítások csökkenéséhez vezethetnek.
Ezzel együtt voltak cégek, akik növelni tudták piaci részesedésüket 2016 első félévében. A Lenovo 21,8 százalékos részesedése 4,1 százalékos javulást jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest, a HP 1,6 százalékot javított (21,3 %-os részesedés), a Dell 11,1 százalékkal szépített (15,3%), az ASUS pedig 1,5 százalékkal (10,9%). Az Apple 7,9 százalékos részesedéssel áll az ötödik helyen, ez 23,4 százalékos romlás az előző évihez képest, azonban a MacBook értékesítés várhatóan emelkedni fog a második félévben. A Dell jó eredményének elérését az új Chromebook indítása segítette, ez majdnem megduplázta a Chromebook-szállításokat.
Visszaesett a tavalyi évhez képest az Acer (22,2 százalékkal), a Samsung (16,1 százalékkal) és igen jelentősen a Toshiba (62,6 százalékkal).