A meggazdagodás nem is olyan nehéz, mindössze egy olyan mobiljáték kell hozzá, amelyik lenyűgözi az egész világot.
Valóságos járványként söpört végig a világ egy részén a kiterjesztett valóság (AR) alapú mobiljáték, a Pokémon GO (ha esetleg nem tudná, miről van szó, ebből a cikkünkből tájékozódhat), hogy elszánt zsebszörny-vadászokat csináljon fiatalabbakból és idősebbekből egyaránt, akik olykor még a testi épségüket sem kímélik, ha zsákmány van a láthatáron.
Bár a játék maga ingyenes, az appon belül vannak vásárlási lehetőségek, szóval nem kell félteni az app mögött álló cégeket, fejlesztőket. Olyannyira nem, hogy a neves alkalmazásanalitikai cég, az App Annie jelentése szerint a játék iOS-es és androidos változata naponta 10 millió dollárnyi (azaz körülbelül 2,7 milliárd forintnyi) bevételt termel úgy, hogy a világ egy jó részén még meg sem jelent.
Az App Store-t és a Google Playt követő elemző, Sameer Singh szerint egy precedens nélküli sikerről van szó a 36,9 milliárd dolláros mobiljáték iparágban. Egy olyan jelenség alakult ki, amelyből tanulhatnak a fejlesztők.
Mindemellett érdekes, hogy a Pokémon GO nem gyakorolt tartós és érdemi hatást a többi iOS-es és androidos játékból származó napi bevételre (legfeljebb csak rövid visszaesést tapasztaltak egyes esetekben). Arra is alig volt hatása a zsebszörnyes appnak, hogy mennyi időt töltöttek más alkalmazásokkal és játékokkal a felhasználók.
10 millió dollárnyi bevétel naponta – hihetetlenül nagy pénz. Hogy miként osztoznak el ezen, ki jár jobban és ki rosszabbul, arról itt olvashatnak.