Holnaptól nem számítják le a mobilnetes keretből azt az adatforgalmat, amit a Pokémon GO alkalmazás generál.
Az általunk is letesztelt Pokémon GO ha nem is pillanatokon belül, de minden idők legnépszerűbb telefonos játékává vált az Egyesült Államokban, és időközben már Magyarországon is letölthető. (A mi menetpróbánkat itt olvashatja.) Jelenleg tulajdonképpen minden második hír a zsebszörnyekről szól, még egy élő adásban zajló időjárás-jelentésbe is belesétált egy pokémonokra vadászó kolléga.
És ha már minden erről szól, akkor a telekommunikációs cégek is megpróbálják meglovagolni a hullámot. Eddig legjobban az amerikai T-Mobile-nak sikerült: egy kétségkívül remek marketingfogással ingyenessé tették ügyfeleik számára a pokémonozást: hiába igényel a játék folyamatos adatforgalmat a felhasználótól, a kint még T-Mobile néven működő szolgáltató az így elfogyasztott adatmennyiséggel nem csökkenti a havi mobilnetes keretet, így aztán senkinek nem kell csak azért többletnetet rendelnie, mert pokémonozik.
Azt nem állítjuk, hogy tömegek váltanának majd emiatt mobilszolgáltatót az Egyesült Államokban, de jó eséllyel legalább (tíz)ezrekben mérhető változást hoz majd az ügyfélszámban.
A szolgáltató részéről egyébként mindez nem jelent túl nagy megterhelést, a P3 Communications elemzése szerint ugyanis egy átpokémonozott óra nagyjából 10 megányi forgalmat generál. Napi egyórányi átlaggal számolva – átlag, tehát azt is feltételezzük benne, hogy nem mindennap játszik valaki, amikor igen, akkor viszont a játék jellegéből fakadóan nem csak egy órát – havi 300 megát jelent ügyfelenként. Mivel természetesen nem mindenki pokémonozik, ezért a T-Mobile ezt a pluszterhelést észre sem fogja venni – az 1-2 gigás havi mobilnetes csomaggal rendelkező ügyfeleknek viszont jól jöhet, hogy új szenvedélyük miatt nem kell többletnetet kifizetniük.
Ha érdeklik a Pokémon GO hírei, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.