Ugyanaz a terület aktiválódik az agyban, amikor lájkokat kapunk, mint amikor csokoládét eszünk vagy pénzt nyerünk.
Először nézték meg funkcionális mágneses rezonanciavizsgálattal (fMRI), milyen hatással vannak a facebookos lájkok az agyra. A Kalifornaiai Egyetem los angeles-i kutatói 13-18 év közti fiatalokat invitáltak meg a kutatásba, ahol összesen 148 fotót mutattak nekik a számítógép képernyőjén, köztük általuk készített képeket is. A fotók mellett lájkszámok is szerepeltek, ezekről a fiatalok azt hitték, hogy a többiek adták őket – valójában viszont a kutatók írtak kisebb-nagyobb lájkszámokat a képek mellé.
A Psychological Science című folyóiratban publikált tanulmány szerint amikor az alanyok előtt feltűnt a saját képük, mellette pedig sok lájk, több terület is aktiválódott az agyban. A legaktívabb azonban a jutalmazásért felelős rész volt: ugyanez aktív csokoládé fogyasztásakor és pénznyeremény esetén is.

A kutatók emellett arra is kérték az alanyokat, döntsék el minden képről, hogy ők maguk adnak-e neki lájkot. A kutatás rámutatott: ha egy kép mellett kevés lájk volt, akkor jóval kisebb arányban nyomtak rá a résztvevők, mint amikor/kik (ugyanazon) kép mellett sok lájkot láttak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.