Tech hvg.hu 2016. március. 18. 07:02

Remek dolgot talált ki a Google: egyetlen szóval fizethetünk a pénztáraknál

Újfajta fizetési módot fejlesztett ki a Google. Ha élesben is bevezetik, a pénztárnál sem a pénztárcát, sem a mobilt nem kell majd elővenni.

Hála az olyan szolgáltatásoknak, mint az Apple Pay vagy a Samsung Pay, sok helyen már a pénztárcára sincs szükség fizetéskor: elég csupán előkapni a mobilt, ami minden adatot tárol a bankkártyánkról, majd annak odaérintésével lebonyolítani a tranzakciót. A Google viszont még ennél is egyszerűbb módszert dolgozott ki arra, hogy a vevőnek még a készüléke után se kelljen a táskában kotorásznia.

A Hands Free, vagyis az érintés nélküli eljárás lényege, hogy bár továbbra is a mobiltelefonján keresztül fizethet a vásárló a pénztárnál, ám ehhez meg sem kell érintenie az eszközt. A használatához elsőként az androidos eszközökre, valamint iPhone-ra és iPadre is elérhető, hasonló nevű alkalmazást kell letölteni, majd a telepítés után megadni a felhasználó monogramját, hogy bankkártyával vagy hitelkártyával akar-e vásárolni, valamint egy őt ábrázoló fotót.

A készülék Bluetooth LE-n és wifin keresztül folyamatosan figyeli, van-e a közelben pénztár, majd amikor az ügyfél megközelíti, a rendszer a monogramot és a fényképet automatikusan átküldi a kasszának. Ha az ügyfél jelzi, hogy Google-lel szeretne fizetni, a pénztáros megkéri a vásárlót, hogy mondja meg a monogramját, valamint megnézi a fotóját, hogy valóban ő áll-e ott. Néhány üzletben viszont még a monogramra sincs szükség.

A Google új fizetési metódusa még a tesztelés fázisában van, így egyelőre csak néhány San Franciscó-i eladóhelyen lehet használni a szolgáltatást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.