A Bombardier új modellje egyelőre utasok nélkül látogatott el hozzánk. Takarékosabb, és székek elhelyezése is kényelmesebb.
"Rövid munkalátogatás"-ként aposztrofálja, és szenzációnak nevezi a Budapest Airport honlapja annak a Bombardier CS100-asnak a leszállását a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely most először érintett kerekeivel magyar kifutópályát. A gép 100-120 személyes, keskeny törzsű, és a svájci Swiss International légitársaság kötelékébe tartozik majd. Egyelőre utasokat nem szállított, csak Zürichből iderepült, ezt pozícionáló repülésnek hívják a szaknyelvben – ekkor tudja a gyártó a gép menetjellegzeteségeit a gyakorlatban is bizonyítani a légitársaságnak.
Másfelől a személyzet is élesben tanulhatja a gépet. A gép hatótávolsága 5000 km. A kanadai gyártású gép az európai Airbus és az amerikai Boeing számára lesz komoly versenytárs, azoknál 10 százalékkal fogyaszt átlagban kevesebbet.
A CS100-as teljesen digitális vezérlésű repülőgép, a kabinban öt, hatalmas színes képernyőről vezérlik a pilóták a gép működését, a hagyományos szarvkormánynak sincs nyoma a kabinban, helyette ún. sidestickkel (számítógépes joystickhez hasonló eszközzel) vezetik a gépet. A CS100-as fedélzetén 3+2-es, aszimmetrikus üléselrendezésnek köszönhetően az utasok 80 %-a számára kényelmesebb ablak melletti vagy folyosó melletti ülések állnak rendelkezésre. A felső tárolókban pedig utasonként egy, kifejezetten nagyméretű kézipoggyász helyezhető el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.