Tech Balogh Csaba 2015. december. 18. 09:55

Kipróbáltuk a legjobbnak ígérkező Star Wars-játékot

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

Kevés olyan alkalom van, amikor egy játék tesztelésébe úgy vág bele az ember, hogy már a telepítés előtt szinte biztos benne, hogy jót fog róla írni. És még kevesebb, amikor végül mégis rossz sül ki belőle. Kipróbáltuk a Star Wars univerzum új játékát, amiből éppen a játék hiányzik.

Képzelje el, hogy van egy játék, amelyben a Hoth bolygón, az Endoron, sőt a Tatooine-on is kaszabolhatja az Erő másik oldalán állókat. Játszhat a felkelők sorába tartozó katonaként, birodalmi rohamosztagosként, de akár Luke Skywalkerként, Darth Vaderként, Leiaként, Han Soloként, sőt még az uralkodóként is. Most képzelje mellé még azt is, hogy nem kell csak a pisztolyokra és a fénykardokra szorítkoznia, a gyalogos harc mellett beülhet például egy X-szárnyú gépbe, vagy a Millennium Falconba.

EA

Nos, abban a szerencsés helyzetben van, hogy az elképzelt játék létezik, néhány hete adták ki Star Wars Battlefront címen. Illetve, hogy a helyzet mennyire szerencsés, arról lehet vitatkozni.

Egy új remény

Az kétségtelen, hogy a first person shooter (FPS), azaz belső nézetű lövöldözős kategóriába sorolható Battlefront rögtön magával ragadja az embert, főleg a Star Wars-rajongókat. Nem véletlen ámuldoztunk már az első trailer és képek érkezésekor: a szépen kidolgozott, részletgazdag grafika valóban minden eddiginél jobban megközelíti a filmek minőségét, szinte minden helyszínen érdemes egy kicsit nézelődéssel is tölteni az időt. Tényleg olyasmit kap a játékos, mintha része lenne az ismert helyszíneken játszódó jelenteknek.

A remek grafika és a Star Wars-univerzum jól összeválogatott elemei kétségtelenül jó hangulatot és játékélményt váltanak ki, mi legalábbis élveztük a dolgot. Aztán olyan egy-másfél óra múlva elkezd motoszkálni az emberben egy érzés.

Baljós árnyak

Először nem tudtuk, vagy talán nem mertük megfogalmazni magunknak sem ezt az érzést, de tulajdonképpen arról van szó: biztos megérte kiadni ezért 17 ezer forintot?

A kevés pálya félkész játék érzetét kelti, a hamar sematikussá váló játékmenet, illetve a főhős mellett 2 méterre állva mellélövögető (gép által vezérelte) mesterségesen (un)inetlligens karakterek pedig egyre hangosabban súgják az ember fülébe a választ: nem érte meg.

EA

És akkor mégis mit lehet csinálni a játékban?

Menni előre és lőni. Néha pedig repülni és úgy lőni. Mindezt négy bolygó (Hoth, Endor, Tatooine, Sullus) tucatnyi területén tehetjük meg, és ezért egészen biztosan dicséret illeti a játék készítőit: az eredeti trilógiában bemutatott fontos csatajelenetek mindegyikébe belebonyolódhatunk, az Endor erdőitől a tatooine-i sziklás-sivatagos vidékig, érzésre semmi lényeges nem maradt ki.

Egyjátékos üzemmódban sajnos vége is a mulatságnak. Multiplayerként már jóval többféle játékmód várja az embert, az FPS műfajból ismerhető Deathmatch, Capture the Flag és minden olyan eszköz megtalálható a Battlefrontban, ami még jobbá tud tenni egy barátokkal közös estét.

Az ébredő Erő?

Azt már maga a kiadó, az Electronic Arts is elismerte, hogy a játéknak “talán nincs meg a mélysége”. Blake Jorgensen pénzügyi vezető egy európai, befektetőknek tartott konferencián beszélt arról, hogy azt szerették volna, ha a 8 évesek és a 20 évesek ugyanúgy játszhatnak a Battlefronttal, és emiatt a tapasztaltabb játékosok valószínűleg nem nagyon érzik a mélységet. Nos, mi nem vagyunk azok a tipikus hardcore gamerek, de mi sem éreztük.

Az EA emellett azt is ígéri, hogy hamarosan többet adnak majd “abból, amit szeretnénk”, és talán az első visszajelzések hatására azt is hozzátették, hogy ingyenes plusztartalmak is jönnek majd a játékba.

Verdikt

Ez az a játék, amit majdnem kár volt megcsinálni. Úgy adunk rá 10-ből 5 pontot, hogy ebbe az elmúlt évtizedek összes Star Wars iránti rajongását beleszámoltuk, jóindulatúak voltunk, felfelé kerekítettünk és Darth Vader maszkja mögött is megláttuk a karácsony szellemét.

Szerintünk a játék elsősorban nem Star Wars-rajongóknak való, akik egyébként nem vetik meg a Call of Duty-típusú játékokat. Hanem Call of Duty-rajongóknak, akik egyébként nem vetik meg a Star Warst. Aki csak szimplán az űreposzt szereti – akármennyire is –, az egy-másfél óra után unja majd meg a játékot, ezért pedig nem éri meg kifizetni a platformtól függően 15-20 ezer forintos árát.

Viszont ha a szomszéd megvette, akkor megéri átmenni hozzá hétvégén, egy jó társasággal multiplayerben jól elszórakozhatnak vele, de mindent egybevetve csalódás a Star Wars Battlefront.

A még csak megígért ingyenes plusztartalmakkal, féláron – tehát egy húsvéti vagy nyár eleji akcióban – megéri majd.

A többi játéktesztünket itt találja. Ha rendszeresen szeretne értesülni róluk, lájkolja és figyelje a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.