Vannak, akik szeretik, vannak, akik közömbösek az Apple okosórája iránt, és olyanok is vannak, akiknek kifejezett üzleti veszteséget jelentenek.
Rossz hírre ébredtek a svájci óragyártók: vámhivataluk jelentése szerint a teljes amerikai export 12 százalékkal visszaesett októberben, hat év óta ez a legnagyobb veszteség.
Pedig egy hagyományosan óriási piacról van szó, azonban a viszonylag csekély kereslet olyan csúcskategóriás gyártók számára is csökkenő eladásokat eredményezett, mint a Richemont, de például a TAG Heurnek is több üzletét be kellett már zárnia az Egyesült Államokban.
Ezzel egyidejűleg remek értékesítési számokat könyvelhet el az Apple Watch: szeptember végére már több mint 1,69 milliárd dolláros bevételt hoztak az Apple okosórái.
Persze azért a svájci óragyártók sem tétlenkednek, a TAG Heuer például kibocsátotta TAG Heuer Connected nevű okosóráját. Az Android Wear platformos időmérő 1500 dollárba kerül.