Érdekes összefüggést vett észre a Google az aktuálisan új iPhone-ok megjelenése, valamint a keresési szokások között.
Egy jól érthető grafikont készített a Statista arról, mi történik a Google keresőjében azután, hogy az Apple bemutatja legújabb okostelefonját. Az eredmény egészen meglepő: az iPhone 3G 2008-as megjelenése óta minden alkalommal, amikor a cég kijön a legújabb iPhone-nal, meredeken megnő a "slow iPhone", azaz a "lassú iPhone" kifejezésre történő keresés.
A jelenségnek alapvetően két magyarázata lehetséges. Az egyik, hogy a tulajdonosok úgy érzik, az egy évvel korábban kiadott készülékük jóval kevesebbet tud, mint az új. Bár a valóságban valóban van különbség, ez az érzés elsősorban pszichológiai eredetű.
Egy másik, szerintünk valószínűbb magyarázat szerint azonban a bemutató után azért keresnek jóval többen a lassú iPhone kifejezésre, mert az Apple nemcsak a készülékeket, az új operációs rendszerét is ekkor szokta bemutatni. Az iOS verziók természetesen a korábbi készülékekkel is kompatibilisek, azonban az újabb és újabb változatoknak egyre nagyobb a hardverigényük, illetve időnként lassító hibákat is tartalmazhatnak, így a frissítés után a régebbi iPhone-ok ténylegesen lassabbak lehetnek.
Az adatok alapján az is kiderült, a felhasználók a bemutató után csupán néhány hétig keresnek intenzíven a "slow iPhone" kifejezésre, az érdelődés utána visszaáll az átlagos szintre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.