A legnagyobb közösségi oldal üzemeltetői tárgyalásokat folytatnak a zenei kiadókkal, valamilyen formában beszállnának a zeneiparba.
Több, egymástól független forrás is úgy nyilatkozott a Verge-nek, hogy a Facebook tárgyalásban van a legnagyobb zenei kiadókkal, de azt egyelőre senki nem tudja (vagy nem árulta el), hogy mi a pontos célja a megbeszéléseknek. Az biztos, hogy a Facebook valamilyen formában beszállnak a zeneiparba.
A Verge értesülései szerint a kiadók közt van a Sony Music, a Universal Music és a Warner Music is.
Bár a technológiai vállalatok mostanában szívesen foglalkoznak a zenei tartalmakkal, az Apple például kedden indította el az Apple Music streaming zenehallgatós szolgáltatását, viszonylag kis esélye van annak, hogy a Facebook is hasonlóban gondolkodik. Félnivalója talán inkább a Google-nek lehet: egyes spekulációk szerint a videolejátszóján és videoszolgáltatásán mostanában erősítő Facebook szeretné, ha a kiadók a YouTube mellett inkább facebookos videókban terjesztenék a hozzájuk tartozó előadók klipjeit.
A Facebooknak igazából mindegy, hogy a YouTube-ra is felkerülnek-e ezek a videók: ha egyszerűbbé teszik a Facebook által kiszolgált videók megosztását és kényelmesebbé az ilyen tartalmak fogyasztását, akkor az 1,44 milliárd felhasználó egy része alighanem elkezdi inkább a facebookos videókat preferálni a YouTube-ról behúzottak helyett.
És hogy ez miért érné meg a Facebooknak? Ha egy felhasználó csak napi egyetlen zenei videót nézne meg a Facebookon, akkor máris 10 százalékkal sikerülne növelniük az oldalon töltött időt – több idő alatt pedig több hirdetést lehet mutatni.
Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.