45 millió dollárt fektetett be a Google Capital, illetve a cég korábbi befektetőiből álló csoport a Duolingóba. A gyakorlatban ez azt jelentheti: a valóban jól használható, teljesen ingyenes nyelvoktató alkalmazás még több ember számára hozza el még több nyelv tanulásának lehetőségét.
A Google Play és az App Store oktatási kategóriájában egyaránt a legtöbb letöltéssel büszkélkedő, ingyenes nyelvoktató alkalmazás már több mint 100 millió, ezen belül több mint 620 ezer magyar felhasználóval rendelkezik világszerte.
A Google 12,4 milliárd forintot befektető alapja számára nemcsak a meggyőző számok és elismerések tették vonzóvá a Duolingót, hanem az az újszerű megközelítés, amely az online oktatás jövőjét jelentheti.
A vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csapata minden egyes felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használják fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív kurzusokat hozzanak létre. Egy jól ismert nevelés-pszichológiai felmérés szerint egy személyes tutorral, átlagos színvonalon oktatott diák jobban teljesít, mint a 20 fős osztályban tanulók 98%-a. "Mivel a magántanárok kifejezetten drágák és kevesen vannak, a technológiát használjuk fel, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a széleskörű, személyre szabott oktatást" – mondta Luis von Ahn, a Duolingo vezérigazgatója és társalapítója.
A mobilra optimalizált megközelítésének köszönhetően szó szerint minőségi oktatást tehet zsebre bárki: míg a hagyományos tanórák komoly idő- és anyagi ráfordítást igényelnek, addig a Duolingo órái bárhonnan, bármikor, ingyen elérhetők. Az alkalmazásról itt olvashat bővebben.