Az éves összesítés szerint 214 ezer hirdetőt tiltott ki és 524 millió hirdetést távolított el AdWords rendszeréből 2014 folyamán a Google.
Bár a megtévesztő, kártevővel fertőző oldalra irányító vagy bármilyen más módon kártékony hirdetések 524 milliós száma magas (naponta 1,4 millió reklámról van szó), a Google szerint ez a hirdetési rendszerükben megjelenő összes elem töredéke csupán.
A részletes adatok szerint az érintett hirdetésekből több mint 43 millió valamilyen trükközéssel bírta kattintásra a felhasználókat, 9,6 millió próbált kamu vagy veszélyes egészségügyi megoldásokat eladni. Sok hirdetés vitt vírust rejtő oldalakra, a Google egy év alatt 250 ezer veszélyes weboldalt blokkolt az AdWords rendszerből.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, tavaly a szintén a Google-höz tartozó YouTube-on is jelentek meg veszélyesnek ítélt hirdetések: a videók alatt látható reklámok összessen több mint 700 fertőzött weboldalra vezették a felhasználókat, ahol aztán megtévesztő módon próbálták rávenni őket fertőzött fájlok letöltésére.