A YouTube reklámbevételei elképesztő módon növekednek, így már a legnagyobb amerikai tévétársaságokkal áll harcban. A Breaking Bad sorozatot is jegyző csatornánál például már tavaly kétszer többet keresett, egy-két éven belül pedig befoghatja az egyik leghíresebb tévét.
A legnagyobb internetes cégek másodpercenként szerzett bevételeit mutató oldalon is jól látszik, hogy a YouTube elképesztően sok pénzt keres a reklámokból. Tavaly például 5 milliárd dollárt gyűjtött össze, és ahogy a Business Insider grafikonját elnézzük, idén ez 6-7 milliárd is lehet. Ez önmagában nem mond semmit az átlagembernek, de az itt látható összehasonlítással már döbbenetes az adat. A hazánkban is népszerű Breaking Bad (Totál szívás) sorozatot is jegyző AMC-nél már tavaly kétszer több reklámbevételre tett szert.
Ennél már csak az a nagyobb hír, hogy ha a YouTube tartja az elmúlt évek fejlődési ütemét, akkor egy-két éven belül beérheti a grafikon tetején látványosan stagnáló CBS-t. Ez a tévétársaság a veszélyt érezve októberben be is mutatta a Netflixhez hasonló, fizetős streaming szolgáltatását. Csak hogy érzékeltessük, ez mekkora siker lenne a YouTube-nak: ez a csatorna készíti többek között a The Big Bang Theory (Agymenők) és a Two and a Half Men (Két pasi - meg egy kicsi) sorozatot, de ennek a tévétársaságnak köszönhetjük a How I Met Your Mother (Így jártam anyátokkal) kilenc évadát is.
Hogy ha ezt megcsinálja a YouTube, mi marad hátra? Nos, olyan világhírű csatornákat beérni, mint az NBC, az ABC vagy a Fox.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.