Tech hvg.hu 2014. június. 17. 09:01

Táblagépet a kutyának, macskának? Vannak magyarok, akik így gondolkoznak

A tavalyi év végére a hazai oldalletöltések között a mobil eszközről generált oldalletöltések már a 10%-os határt ostromolták, ami azt jelenti, hogy ma már minden 10. oldalletöltést mobil eszközről generálnak. Az okosmobilok mellett a tabletek is egyre népszerűbbek, érdekesség, hogy többen háziállatjukat is lekötik ezekkel.

Nem csak a hétköznapok, hanem az üzleti élet számára is egyre fontosabb a mobil szegmens. A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ben, ami a digitális reklámpiac 5%-a (IAB AdEx 2014). Így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.

A Gemius szerint idén januárban a magyar internetezők 57%-a rendelkezett okostelefonnal, a kedvezményes árak és a feature phone-ok fokozatos eltűnése következtében töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67%-os penetráció várható az internetezők körében, amely nagyjából 3,25 millió fő, azaz 38,2% a 15 évnél idősebb teljes népességet tekintve. Az okostelefon-tulajdonosok 29%-a még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve rendelkeznek okostelefonnal. A „veteránok” aránya igen magas, 43% már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkezik.

A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség & fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás. Érdekes megfigyelni, hogy annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze 10%-át tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19%-a iPhone készülékekről érkezik.

A kutatásból az is kiderült, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a hétköznapjaink részévé válnak és sokszínűen használjuk őket. Ezt mutatja az is, hogy, minden ötvenedik táblagép-tulajdonos többek között azért vásárolta meg kütyüjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.

Hirdetés
Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.