A tavalyi év végére a hazai oldalletöltések között a mobil eszközről generált oldalletöltések már a 10%-os határt ostromolták, ami azt jelenti, hogy ma már minden 10. oldalletöltést mobil eszközről generálnak. Az okosmobilok mellett a tabletek is egyre népszerűbbek, érdekesség, hogy többen háziállatjukat is lekötik ezekkel.
Nem csak a hétköznapok, hanem az üzleti élet számára is egyre fontosabb a mobil szegmens. A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ben, ami a digitális reklámpiac 5%-a (IAB AdEx 2014). Így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.
A Gemius szerint idén januárban a magyar internetezők 57%-a rendelkezett okostelefonnal, a kedvezményes árak és a feature phone-ok fokozatos eltűnése következtében töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67%-os penetráció várható az internetezők körében, amely nagyjából 3,25 millió fő, azaz 38,2% a 15 évnél idősebb teljes népességet tekintve. Az okostelefon-tulajdonosok 29%-a még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve rendelkeznek okostelefonnal. A „veteránok” aránya igen magas, 43% már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkezik.
A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség & fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás. Érdekes megfigyelni, hogy annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze 10%-át tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19%-a iPhone készülékekről érkezik.
A kutatásból az is kiderült, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a hétköznapjaink részévé válnak és sokszínűen használjuk őket. Ezt mutatja az is, hogy, minden ötvenedik táblagép-tulajdonos többek között azért vásárolta meg kütyüjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.