Meglepő eredményre jutott egy új felmérés: a Freemailt még mindig többen használják, mint a Gmailt. A kutatásból az is kiderült: nem mindegy, milyen emailcímre küldünk hírlevelet, ha vásárlást vagy kattintást akarunk elérni, jelentős különbségek vannak ugyanis az emailszolgáltatók felhasználóinak vásárlási szokásaiban.
A MiniCRM által elvégzett átfogó, 4 millió fő adatait megvizsgált elemzés komoly eltéréseket mutat az emailszolgáltatók felhasználóinak vásárlásokhoz és kattintásokhoz köthető szokásaiban. A felmérés külön kitér a szolgáltatók piaci részesedésére és annak alakulására, illetve az aktív emailcímmel rendelkező hírlevél-feliratkozók kattintási és vásárlási hajlandóságára. Az eredmények meglepő eltéréseket hoztak.
A Freemail a király
A magyar felhasználók között az emailszolgáltatók részesedése eltér a nemzetközi trendektől, ez köszönhető a még ma is igen erős magyar fejlesztésű szereplőknek. Természetesen a Google Gmailje ott van a dobogón, ám csak az ezüstérmet szerezte meg 32%-kal, jelentősen megelőzve a 15%-os Citromailt. A legtöbb aktív felhasználóval azonban a Freemail.hu rendelkezik, a vizsgált 4 milliós minta 33%-a még ma is a Freemail rendszerét használja levelezésre.
A MiniCRM megvizsgálta a lemorzsolódási arányt is, mely megmutatja, hogy egy adott időszakban a felhasználók hány százaléka hagyja ott a szolgáltatóját. Az üzleti szakértők szerint éves szinten ez a mutató legfeljebb 5-7%-os maximumnál nevezhető egészségesnek.
A Citromail esetén a teljes időszakra 28,79% lemorzsolódás mutatkozott, ami 67%-al magasabb, mint a Freemail hasonló mérőszáma, és több mint 16x (1600%) akkora, mint a Gmail-felhasználók körében megfigyelhető lemorzsolódás. A Citromail ezen értéke kiugróan vészjóslónak mondható, jelentős elvándorlást mutat.
A cég utólagos közlése szerint a lemorzsolódási statisztikákban nagy különbséget okoz, hogy Google GMail fiókok automatikusan nem szűnnek meg, azokat csak a felhasználó tudja törölni. Ezért a felhasználók által elhagyott/elfelejtett e-mail címek is működőnek látszanak statisztikában. Több nagy szolgáltató aktívan tisztítja felhasználói bázisát, több hónap inaktivitás után automatikusan törli a nem használt fiókokat.
Vásárlás és kattintás
A MiniCRM ügyfélkezelő rendszerébe integrált analitika szerint kattintások tekintetében 3 hónapos időszakot figyelembe véve a Gmail (20,6%) felhasználói kattintottak a legjobban, őket lemaradva a Freemail (13,5%), majd a Citromail (10,6%) követte. Átlagosan 15,2%-os kattintási arányt sikerült elérni az elmúlt 3 hónapban aktív felhasználók körében.
Hasonló eltéréseket mutattak a konverziós értékek (kattintás utáni, a hirdető számára hasznos művelet, vásárlás, letöltés). Az eddigi eredményekből kikövetkeztethető, hogy a Gmail-felhasználók a maguk 6%-os konverziós értékükkel több mint kétszer inkább vásároltak, mint egy freemailes (2,6%) vagy egy citromailes (1,9%).
Az emailmarketing még mindig hat
Az összes vizsgált hirdető 3,78%-os konverziós arányt produkált, tehát elért címzettből majdnem minden negyedik a cég számára hasznos műveletet végzett a kattintás után. Ez a szám közel duplája az e-kereskedelemben keresőoptimalizálással és kattintásalapú hirdetésekkel átlagosan elért 2%-nak. Ebből egyértelműen megmutatkozik, hogy az emailmarketingre és a hírlevelekre, emailkampányokra alapozott értékesítési megoldások még mindig a legjobb választásnak bizonyulhatnak.