Az XPrime névre hallgató magyar szolgáltatás lényege, hogy az ügyfél jelentősen csökkentheti, sőt alapesetben le is nullázhatja távközlési rezsiköltségeit azáltal, hogy a saját maga által választott témakörökben reklámokat tekint meg.
Böngészés közben a rendszer a felhasználó által választott időközönként felajánlja reklámblokk megtekintését, amelyet a felhasználó elfogadhat, vagy akár el is utasíthat. A megtekintett reklámok után jóváírást kap, és ha elég hirdetést megnéz, akkor abban a hónapban nem kell telefon- és netszámlát fizetnie, annak költségét a hirdetőktől kapja meg a szolgáltató.
Az XPrime-ot jegyző Business Telecom (BTel) szerint a hirdetők számára azért lehet jó ez a hirdetési forma, mert a klasszikus internetes reklámokkal szemben – célzottan és interaktívan érik el a fogyasztókat, akik figyelemmel kísérik a reklámot, mivel önös céllal veszik azt igénybe, nem kéretlenül érkezik és motiváltak, hiszen így kapják meg a kívánt jóváírást a számlájukból. Mindemellett az XPrime alkalmas az interneten megvalósított lokális (regionális, helyi, akár utcaszintű) célzásra is.
A február 1-jén debütáló szolgáltatást az indulás pillanatában csak magánelőfizetők vehetik igénybe, ADSL internet szolgáltatás keretében, de a társaság hamarosan kiterjeszti a teljes internet szolgáltatási területére, és elérhető lesz, mikrohullámú, műhold és mobil internet technológián is.