Azt gondolnánk, hogy a fizetős alkalmazások egyértelműen a legtöbb pénzt hozzák a fejlesztőiknek, pedig ez közel sincs így.
Az alkalmazást fejlesztők első döntéseinek egyike az, hogy ingyenes vagy fizetős lesz-e az app. Hiába az ingyeneseken elhelyezett reklámok, a legtöbben azt hiszik, hogy a fizetősök hoznak a legtöbb pénzt a konyhára. Tévednek akik így gondolják, ezt a Mashable és a Statista grafikonja is bizonyítja.
A 2013-ban rekordbevételt elkönyvelő App Store adatai alapján látható, hogy hét kategóriában is az ingyenes, azaz freemium modell hozta a legtöbb pénzt az alkalmazások fejlesztőinek. A közösségi oldalak, a hírszájtok és a játékok esetében ez különösen igaz, a fizetős appok alig néhány százalékát hozták a bevételeknek. A szórakozásra, zenehallgatásra és könyvolvasásra készített alkalmazásoknál is az ingyenesek hozták a bevételek többségét, de itt már a fizetősök is 20-30 százalék körül teljesítnek.

A maradék három (oktatás, produktivitás, navigáció) kategóriában a freemium modell már kevesebb pénzt hozott. Érdekesség, hogy a fizetős és egyben reklámokat is tartalmazó appok csak a navigációs területen szerepelnek jól, ott a bevételek 24 százalékát adják.